Sparčiai besikeičiančios mados ir tendencijos socialinėje žiniasklaidoje bei nuolat tobulinamos skaitmeninės technologijos neleidžia ant laurų užmigti net sėkmingiausiai veikiančioms įmonėms. Prisitaikyti prie naujovių ir jas tinkamai išnaudoti privalu kiekvienam šiuolaikinio verslo dalyviui, norinčiam tobulėti, augti, ieškoti naujų rinkų ar pardavimo kanalų.
Kaip tą padaryti? Kaip suspėti su visais pokyčiais? Kaip atrasti naujus būdus pasiekti savo vartotojus? Diskutuoti šiais klausimais norinčius verslo klientus SEB banko ekspertai kvies jau į trečią kartą organizuojamą renginį „Inovacijų laboratorija“, kuris vyks kovo 3 d. „Siemens“ arenoje.
SEB banko organizuojamame renginyje savo patirtimi ir įžvalgomis dalinsis pasaulinio lygio finansų, verslo ir naujausių technologijų ekspertai. Vienas jų – skaitmeninių technologijų ir socialinės žiniasklaidos konsultantas Polle‘as de Maagtas. Ekspertas iš Belgijos skaitys pranešimą apie tai, kaip išnaudoti besikeičiančią aplinką norint pritraukti ir išlaikyti daugiau klientų. Prieš atvykdamas į Lietuvą savo įžvalgomis jis pasidalino šiame interviu.
Netrukus lankysitės Lietuvoje, kur įmonių vadovams patarsite, kaip išnaudoti besikeičiančią aplinką norint pritraukti dar daugiau klientų. Kokius rinkodaros kanalus rekomenduosite rinktis siekiantiems sukurti sėkmingą verslą ir kodėl?
Nėra vieno stebuklingo kanalo, kuris nurungtų visus kitus. Svarbiausia – būti ten, kur yra klientai. Tad jeigu jūsų klientai naudojasi socialiniais tinklais, geriau ištirkite jų pamėgtus socialinius tinklus. Jeigu ne, nesivarginkite. Gerai pažinkite savo klientus, išsiaiškinkite, ko jie nori ir kaip jūs galėtumėte jiems kaip įmanoma geriau padėti.
Reikia, rodos, visai nedaug – veikiančios interneto svetainės, žinoti, kaip parduoti savo produktus, išradingo ir greito būdo, kaip vertinti savo rezultatus ir kaip juos pagerinti, bei efektyvių priemonių, kaip draugiškai padėti klientams, kai jiems kyla klausimų ar problemų.
Kaip manote, ar įmonės skiria didelį dėmesį šiems svarbiems dalykams?
Nepakankamą. Dauguma įmonių ne tik nesuvokia, kas yra jų tikrieji klientai ir kur jie yra, bet ir neskiria pakankamai laiko ir dėmesio tokiems, atrodo, paprastiems dalykams, kaip įmonės interneto svetainė ar gaunami elektroniniai laiškai. Pernelyg dažnai girdžiu, kad įmonės į savo klientų laiškus neatsako savaitėmis. Tai lyg spjūvis klientui tiesiai į veidą. Kiekvienai mažai ar vidutinei įmonei privalu išmokti tenkinti visus savo klientų norus visuose naudojamuose rinkodaros kanaluose. Atrodo, visi tai žinome, bet esame pernelyg užsiėmę ir dažnai šią tiesą tiesiog pamirštame.
Renginio Vilniuje metu turbūt ne kartą girdėsite klausimą – kaip siekdami, kad verslas būtų dar sėkmingesnis ir efektyvesnis, galėtume panaudoti inovacijas rinkodaros kanaluose?
Nesu inovacijų vien dėl inovacijų šalininkas. Aplinkui daugybė sėkmingai veiklą vykdančių mažų ir vidutinių įmonių, iš kurių galime pasimokyti. Taip ir darykime! Pažiūrėkite, kaip jos protingai naudoja elektroninius naujienlaiškius, kad palaikytų klientų susidomėjimą. Pažiūrėkite, kaip jos naudojasi savo interneto svetainėmis, kad palaikytų ryšius su klientais ir kartu su jais kurtų bendrą turinį. Atkreipkite dėmesį į tai, kaip sėkmingos įmonės naudoja įvairius naujus kanalus parduodamos savo produktus.
Kad ir ką darytumėte, nebijokite išbandyti naujų dalykų, nebijokite suklysti. Tirkite, nustatykite, ar nauja priemonė veiksminga, ir, jei taip, realizuokite ją. Taip pat ieškokite tikrų novatorių, kurie naudojasi tokių naujovių, kaip mobiliųjų telefonų pranešimų programėlės „WhatsApp“ ar socialinio tinklo ,,Facebook“ susirašinėjimo programėlės „Messenger“, teikiamais privalumais parduodant atostogų paketus ar rezervuojant viešbučius.
Ar galite įvardyti keletą gerų rinkodaros kanalų inovacijų pavydžių?
Šalyse, kuriose praleidžiu daugiausia laiko (Belgijoje ir Nyderlanduose), įsivyrauja nauja tendencija bendrauti su klientais per „WhatsApp“ programėlę. Tarkime, sugedo jūsų šaldytuvas. Jūs išsiunčiate jo nuotrauką parduotuvei, iš kurios pirkote įrenginį, o parduotuvės darbuotojai atvažiuoja ir jį pataiso. Tai nepaprastai patogu. Be to, mažos ir vidutinės įmonės sėkmingai naudojasi tokiais socialiniais tinklais, kaip „Instagram“ ar anksčiau minėtu ,,Facebook“. Pavyzdžiui, įmonės leidžia savo klientams už produktą ar paslaugas sumokėti tiesiogiai per socialinius tinklus arba naudoja juos kaip greitą įvairių verslo pasiūlymų testavimo priemonę.
Ką patartumėte mažoms ir vidutinėms Baltijos šalių įmonėms – kaip joms efektyviai išnaudoti naujus rinkodaros kanalus?[content term="Subscribe Infobankas"]
Patarimas gana paprastas – analizuodami kitų įmonių patirtį, sužinokite, kokios naujovės galėtų būti efektyvios jūsų veikloje. Mokykitės iš kitų klaidų ir sėkmės istorijų. Išbandykite naujoves savo įmonėje. Įgyvendinkite sėkmingas idėjas ir pamirškite tas, su kuriomis trokštamą rezultatą pasiekti bus sunku. Kad ir ko imtumėtės, nepamirškite svarbios trijulės – tikrinti, žaisti ir mokytis. Pamatysite, kad šis požiūris padės sukurti teigiamą atmosferą įmonėje.
Koks būtų jūsų svarbiausias patarimas pradedantiems savo verslą? Gal galite išskirti pagrindinius rinkodaros veiksnius?
Pirmiausia – sveikinu! Šis laikotarpis turbūt yra vienas įdomiausių pradėti naują verslą. Pirmas patarimas – išmanykite, supraskite. Jokiu būdu nespėliokite. Objektyviai įvertinkite savo veiklą, išsiaiškinkite, kas veiksminga, sužinokite, ko iš tiesų nori jūsų klientai ir ko jiems reikia. Sukurkite tokią įmonės veiklos kultūrą, kurioje visada būtų remiamasi duomenimis, kurioje visada galima bandyti, tikrinti ir suklysti. Lygiai taip pat patikrinkite ir mano patarimus – užuot jais lengvai patikėję, patys įsitikinkite, ar jie naudingi.
Antras patarimas – tegul jūsų įmonei svarbiausias būna klientas ir jo poreikiai. Nemanykite, kad jūs žinote, ko klientas nori. Išsiaiškinkite, ko jis iš tikrųjų nori. Įtraukite į veiklą klientus kurdami ir tobulindami savo paslaugas, parduodamus produktus. Galiausiai suformuokite teisingus įpročius ir įgūdžius, kurie padėtų jums ir jūsų kolegoms veikti nebesvarstant. Taip jūs galėsite būti greitesni už savo konkurentus.
Štai jums paprastas pavyzdys: kaip pradėti kiekvieną susirinkimą – kliento istorija ar paskubomis išjungiamu mobiliuoju telefonu? Pirmu atveju jūs būsite tarsi užprogramuoti daugiau kalbėti apie savo klientus viso susirinkimo metu. Antru atveju jūs tik ir galvosite apie visus gaunamus elektroninius laiškus ar praėjusį susitikimą. Patikėkite, skirtumas labai didelis.
Baltijos šalių verslo tyrimo duomenimis, mažos įmonės neskiria pakankamai dėmesio inovacijoms, kai kalbama apie pasirinktą verslo modelį. Kaip paaiškintumėte šią tendenciją?
Atnaujinti ir pakeisti verslo modelį yra nepaprastai sudėtinga. Ypač mažoms ir vidutinio dydžio įmonėms, kurių pasirinktas verslo modelis dažnai yra pagrindinė priežastis, kodėl apskritai verčiamasi šia veikla, o dažnai, ir kodėl buvo įmonė įkurta. Pakeisti tai, kuo vertiesi ilgą laiką labai sunku, ypač tada, kai ta veikla glaudžiai susijusi su jumis kaip asmenybe. Tačiau tai nereiškia, kad jums nereikia atnaujinti savo verslo modelio. Vartotojų elgsena, ypač skaitmeninėje erdvėje, taip sparčiai keičiasi, kad tiesiog privalu būti lankstiems. Turite būti pasiruošę greitai reaguoti į visas naujoves, aktualijas ir madas. O tai, be abejo, yra iššūkis.