„Įprasta verslo idėja turi daugybę konkurentų, juk apie savo verslą kasdien galvoja koks milijardas žmonių Europoje, Amerikoje, Indijoje ar Kinijoje. Todėl nereikia turėti iliuzijų, kad esate unikalus ir nepakartojamas, ir nusiminti, jeigu jūsų idėja nėra itin originali. Svarbiausia ją pritaikyti ir pateikti rinkoje taip, kad ji būtų naudinga kuo platesniam ratui žmonių“, – pataria Darius Šoparas, UAB „Creative Partner“ įkūrėjas ir vadovas.
Jo manymu, verslo idėja neturi vertės tol, kol nepadeda spręsti konkrečios problemos. Tos idėjos, kurios padeda spręsti nuolat pasikartojančius, labiausiai žmones erzinančius klausimus, turi daugiausiai galimybių būti perspektyvios, sėkmingos ir pelningos.
Kaip nelogiška idėja gali būti sėkminga ir pritraukti milijardus vartotojų?
„Apie tai svajoja bet kuris iš to milijardo verslo idėjų kūrėjų pasaulyje, – šypsosi D. Šoparas, pats su partneriais sukūręs programą „Pazymetas.lt“, skirtą dažniausiai pametamiems daiktams žymėti. – Todėl bet kuriam verta pamąstyti, kaip tai, ką mėgstate ir mokate, galėtų būti pelninga, ir ieškoti verslo nišos ten, kur jos, rodos, neturėtų būti“.
-
Išmanusis antkaklis. Bendrovė „FitBit“ nesenai sukūrė antkaklį šunims su žingsnių, širdies dūžių matuokliu. Atrodo, beprasmis daiktas. Tačiau Vakarų Europos didmiesčiuose gyvenantys šunų šeimininkai netruko įvertinti šio daikto naudą: jis parodo, kada ir kiek reikia vaikščioti su šunimi, kad augintiniui (kartu ir šeimininkui) netrūktų aktyvumo. Išmanusis antkaklis Vakaruose tapo itin madingas, o pardavimo mastas auga labai sparčiai.
- Madingi batai. Įdomi ir batų „Inkkas“ istorija. Draugai, atostogaudami Lotynų Amerikoje, nusižiūrėjo vietinių gyventojų avimą margais raštais išmargintą avalynę. Grįžę į JAV, užsimojo gaminti tokiais raštais išmargintus sportbačius. Bet, kaip ir daugelis, neturėjo pinigų verslo pradžiai. Tuomet pateikė savo verslo projektą „Kickstarter“, gavo 75 000 JAV dolerių finansavimą ir ėmėsi gamybos. Pirkėjai pirmą šių batų partiją išgraibstė akimirksniu, o vėliau šie batai tapo tikru mados šauksmu.
Kur pasisemti naujų verslo idėjų? [content term="Infobankas - kuriantiems verslą"]
„Visur. Nėra nei blogos vietos, nei laiko idėjoms semtis. Tiesiog reikia atprasti švaistyti laiką veltui, bent jau kartais paleisti iš rankų išmanųjį telefoną ir įjungti smegenis. Naudodamasis tik kitų sukurtais dalykais ir nemąstydamas pats, tikrai netapsi verslus“, – įsitikinęs pašnekovas.
- Kelionės. Kelionės yra puikus būdas parsivežti idėjų naujam verslui Lietuvoje. Žinoma, nusižiūrėjus sėkmingai veikiančią paslaugą JAV ir bandant pritaikyti Lietuvoje, reikėtų jos mastelį sumažinti bent šimtą kartų. „Tačiau nėra blogų verslo idėjų ir blogo laiko joms įgyvendinti. Yra tik pernelyg mažos pastangos verslą išjudinti“, – kalba pašnekovas.
- Muzikiniai klipai. Populiariausių ir madingiausių atlikėjų muzikiniai klipai yra labai įdomūs rinkodaros požiūriu: išvengiant tiesioginės reklamos iš tiesų pristatomos naujausios idėjos ir produktai, kuriuos bandoma parduoti didžiausiai ir turtingiausiai vartotojai – Šiaurės Amerikos rinkai.
- Įtakingos asmenybės. Naudingos gali būti ir pasaulinio garso įžymybių, įtakingiausių nuomonės formuotojų (angliškai „influencers“) paskyros socialiniuose tinkluose. Jose taip pat galima rasti naujausių mados tendencijų, įžvalgų apie tai, kas bus populiaru rytoj. Tai – puiki terpė naujo verslo sumanymui.
Vertė negali nekainuoti
Viena dažniausių mažo, nišinio verslo kūrėjų klaidų – konkrečiai neapibrėžta arba pernelyg maža jų siūlomų paslaugų ar prekių kaina.
Bet tai, kas turi ar sukuria vertę, nuo pat verslo pradžios turi būti apmokestinta. Negali būti teikiama paslauga dykai tikintis laikui bėgant ją apmokestinti. Tai nenaudinga nei paslaugos teikėjui, nei gavėjui. Tam, kas paslaugą ar prekę perka, aiški kaina padeda pajusti jos vertę.
Turite verslo idėją? Pasitarkime