Keisti kalbą:

Kaip sukurti išskirtinį produktą ir užkariauti visą pasaulį?

Sėkmingai augti – kiekvieno, pradedančio verslą, svajonė. Kad ji būtų įgyvendinta, būtina tikėti, kad nėra nieko neįmanoma. „Jeigu turi gerą idėją ir ja tiki, turi nepasiduoti. Nepasiteisinus vienam būdui, bandyk kitą, kol pasieksi norimą rezultatą“, – sako lietuvių įmonės „Deeper“ inovacijų vadovas Donatas Malinauskas. Šiame vaizdo įraše sėkmingai veikiančios įmonės inovacijų vadovas pasidalins, ko reikia norint sukurti išskirtinę prekę ir pasiūlyti ją pasaulinei rinkai. D. Malinauskas atvirai papasakos, su kokiais didžiausiais iššūkiais susidūrė kurdamas savo išskirtinį produktą – išmanųjį belaidį žvejybinį sonarą – ir pateiks keletą patarimų pradedantiems verslininkams.

Verslo pradžiai #Augimas #Sėkmės istorija
  • Kiek laiko trunka procesas nuo idėjos sukūrimo iki tol, kol prekė pristatoma rinkai?
  • Kokia metodika remtis kuriant prekės prototipą?
  • Kas yra MVP (angl. minimal viable product) ir kada tinka ši strategija?
  • Kokie iššūkiai kyla gaminant inovatyvius produktus?

Ar kuriant produkto prototipą reikia remtis kokia nors specialia metodologija?

Į šį klausimą atsakyti yra sunku, kadangi produkto kūrimo visose stadijose jų yra daug. Kalbant apie mūsų produktą, mes turime ir techninę įrangą, ir programinę įrangą. Turime mechaniką, elektroniką. Yra įvairios metodologijos kaip, pavyzdžiui, prototipuoti greitai. Naudojame įvairias technologijas – tiek 3D spausdinimą, tiek frezavimą, tiek kitas technologijas, kurios leidžia labai greitai sukurti prototipus, juos išbandyti. Yra vadinamasis „Rapid prototyping“ – be abejo, naudojame tokią metodologiją. Kalbant apie projektų valdymą, kaip mes, sakykime, nusprendžiame, kada ką daryti, kuriuos dalykus įgyvendinti, kuriuos ne? Naudojame tam tikra prasme modifikuotą „Agile“, kuris padeda greitai nuspręsti, kuriuos dalykus pirmiausia reikėtų daryti, juos išbandyti, atrasti galbūt ne visai gerai pasirinktus būdus ir pakeisti tam tikrus sprendimus. Tad stengiamės naudoti tokį projektų valdymo metodą.

Kokiais atvejais verta rinkai pristatyti pagal MVP (ang. Minimal valuable product) strategiją sukurtą produktą?

Vėlgi mūsų produkto specifika neleidžia turėti MVP kalbant apie visą produktą, todėl, kad mes turime techninę įrangą. Jeigu mes kalbame apie programinę įrangą, tai yra labai geras metodas, kadangi mes galime labai greitai pateikti vartotojui, patikrinti, kas veikia, kas neveikia, kas teikia vartotojui naudą, kas ne. Tačiau kai kalbame apie techninę įrangą ir pačiupinėjamą fizinį daiktą, mes paskui negalime jo susigrąžinti iš vartotojo ir pridėti jam kažkokią naują savybę arba pakeisti. Plastiko neperlydysime, nepergaminsime. Todėl, mūsų atveju, mes stengiamės sukurti apgalvoję toli į priekį techninę įrangą taip, kad jos mums nereikėtų keisti, kad ji gerai veiktų. Tačiau mes galime keisti programinę įrangą viduje. Todėl stengiamės visą laiką daryti taip, kad produktas galėtų vystytis toliau, mes galėtume savo vartotojams pateikti atnaujinimus, papildymus. Šiuo atveju kalbant apie bendrai visą produktą, puikiai veikia strategija turėti minimalų produktą, „minimal viable product“ taip vadinamą, ir paskui jį auginti kartu su kliento mokymusi, kai jis jau išmoksta kažką daryti, produktui suteikti naujų savybių ir galimybių.

Kas yra sonaras ir kaip jis veikia?

Visi sonarai iš esmės veikia labai panašiai. Technologija nėra nauja. Ji buvo žinoma jau prieš Pirmąjį pasaulinį karą. Tada jau irgi buvo bandymai panaudoti povandeninių laivų aptikimui, bet tada nebuvo išvystyti tokie produktai. Iš esmės tai yra ultragarso panaudojimas, kai yra siunčiamas ultragarso signalas į vandenį, sulaukiami atspindžiai, matuojama trukmė, per kiek laiko grįžo, koks stiprumas. Tada elektroniniu būdu apdorojami tie priimti signalai ir pateikiamas vaizdas vartotojui. Kalbant apie mūsų produktą, kuo jis skiriasi nuo įprastų sonarų? Mes pakeitėme būdą, kaip jis yra naudojamas ir kur jis yra naudojamas. Jeigu tradiciniai sonarai echolotai naudojami valtyse ir laivuose, mes įgalinome žvejus panaudoti sonarus tiesiog žvejojant nuo kranto. Mūsų produktas yra labai mažas, neturi ekrano. Turi iš esmės tiktai tą jutiklį ir duomenų perdavimą. Tai reiškia, kad mes galim pririšti prie valo sonarą, numesti jį į ežerą ar upę ir matyti kas vyksta po juo. O pats duomenų atvaizdavimas vyksta išmaniuosiuose telefonuose, planšetiniuose kompiuteriuose ir žvejai gali matyti, kas vyksta po vandeniu šiek tiek toliau nuo jų, ne ten kur jie patys yra, o kur yra pats jutiklis.

Kiek laiko užtrukote nuo idėjos sukūrimo iki produkto rinkai pristatymo?

Nuo pačios idėjos iki pristatymo rinkai praėjo beveik dveji metai, šiek tiek mažiau. Teko nueiti nemažą kelią. Kadangi jau dabar, retrospektyviai žiūrint, nėra kažkokių radikalių naujovių. Tos technologijos jau buvo – tiek sonaras, tiek „Bluetooth“ arba „Wi-Fi“ ryšys, tiek išmanieji telefonai, tačiau tokios kombinacijos technologijų nebuvo. Netgi kai mes kūrėme savo produktą, daug kas nustebdavo ir sakydavo: „Ne, čia taip neįmanoma, taip negali veikti“. Reikėjo nemažai dalykų sugalvoti kaip realizuoti. Inovacijų yra visai nemažai pačiame produkte, tad teko gana smarkiai padirbėti, kad tai būtų įgyvendinama, pagaminama ir gaminama kokybiškai.

Su kokiais iššūkiais susidūrėte kurdami produktą?

Vienas dalykas – daugeliu atveju nėra pasakymo „ne“, „neįmanoma“. Su komanda visą laiką stengiamės rasti būdų, kaip realizuoti. Jeigu nepavyko vienas būdas, ieškome kito. Kartais užtrunkame, kartais tenka padaryti tris, keturis, penkis prototipus kol pasiekiame norimą rezultatą. Tiesiog nestovėti vietoje ir žinoti, kad yra atsakymas, tik kai kurie dalykai užtrunka ilgiau.

Palinkėjimas pradedantiesiems verslininkams

Be abejo, augti. Čia turbūt kiekvieno verslo svajonė ir noras. Bei surasti tuos būdus, kurie leidžia pasiekti augimą, kuris tenkina tiek verslo savininkus, tiek darbuotojus, tiek vadovus. Visi, aš manau, nori dirbti kompanijose, kurios auga, yra sėkmingos. Tad svarbu surasti tą receptą, kuris jūsų klientams kuria didžiausią vertę ir kuris leistų visa tai sėkmingai įgyvendinti.

Kiekvienam Jūsų verslo etapui

1
 

  Verslo pradžiai  

Ekspertų įžvalgos sėkmingai verslo pradžiai – nuo idėjos išgryninimo iki rinkodaros patarimų. 

2
 

  Verslo vystymui  

Efektyvus verslo valdymas ir gerosios praktikos: operacijų ir procesų optimizavimas, komandos plėtra ir kt. 

3
 

  Verslo augimui  

Rinkos dalyvių požiūris į klientų bazės plėtojimą, pažangų technologijų naudojimą, verslo modelio adaptavimą. 

Pasitikėjimas savimi. Kiekvieno sėkmingo verslo pradžia

Pradėkite verslą su SEB

Sužinoti daugiau