Norint sėkmingai plėsti verslą, vien noro nepakanka. Būtina kruopščiai suplanuoti kiekvieną savo žingsnį. Ypač tada, jei verslą plėsti norima užsienio šalyse. Šiame vaizdo įraše IT sprendimus ir rinkodaros paslaugas teikiančios įmonės „IT City“ vadovas Šarūnas Belickas pataria, į ką atkreipti dėmesį, norint plėsti verslą, ir kur tą padaryti.
Kur galima pasisemti patirties ir žinių kaip plėsti verslą?
Dauguma renginių Londone, Miunchene ar kitose išsivysčiusiose verslo miestuose dažnai būna arba nemokami, arba už simbolinį mokestį. Verta juose dalyvauti, kadangi susirenka tikslinė žmonių grupė – dažniausiai mažų ir vidutinių verslų atstovai. Mugėje jūs tiesiog paskęsite informacijos jūroje. Didelis triukšmas, daug didelių kompanijų, kurios labai atkreipia į save dėmesį. O šiuo atveju, tiesiog angliškai vadinamame „networking“ renginyje, jūs apsikeisite kontaktais ir jūs lengviau būsite pastebėti. Lengviau išsiskirti.
Kodėl Londonas?
Aš manau, kad Londonas labai patogus geografiškai. Nėra kalbos barjero – visi moka angliškai. Mažiau susidursite ir su nacionalistiniu požiūriu, kad jūs esate atvykėlis, nes beveik visi darantys verslą ten yra atvykę. Lyginant su Skandinavijos šalimis, žymiai sunkiau yra „pramušti“ pirmąjį barjerą – būtent kalbos.
Derybų menas
Mažos ir vidutinės įmonės dažnai užmiršta, kad derybų procesas yra labai svarbus. Ypatingai Skandinavijoje, kadangi jis yra ilgas. To proceso metu jūs galite pademonstruoti savo brandą ir tuo pačiu „nesudeginti“ potencialaus kliento, nes dažnai nežinodami, kaip vykdyti kokybiškai derybas, jūs sutiksite su sau neparankiomis sąlygomis ir vėliau jas bus žymiai sunkiau pakeisti. Tuo pačiu jūs galite įgyti pasitikėjimą ir pagarbą kliento jeigu jūs pateiksite savo pasiūlymą argumentuotai ir atlaikysite derybų procesą.
Kuo skiriasi Azijos šalių ir Vakarų Europos rinkos?
Mano ir klientų patirtis rodo, kad Rytuose mėgstama duoti užduotis, kurioms reikia sprendimo. Tuo tarpu Vakarų šalyse įmonės mėgsta, ypatingai didelės kompanijos, kai jau ateinama su gatavu produktu, gatavu sprendimu ir iš anksto yra numatyta kliento problema. Kita vertus, tai suvokiama kadangi didelė kompanija turi daug verslo paslapčių ir ji nenori atskleisti savo problemų, nes tai yra svarbi informacija, todėl mėgsta, kad iš anksto ateitum su gatavu sprendimu.
Kokia yra „IT city“ patirtis beldžiantis į užsienio rinkas?
Kadangi mes sugebėjome sukurti prekės ženklą, komandą ir verslo modelį, mes lengvai jį galime klonuoti į kitas šalis. Tiesiog pasiūlydami partneriams prisijungti ir vystyti jį toje rinkoje, kur jie fiziškai yra. Tokiu būdu jie gauna paruoštą, franšizės principu paremtą modelį. Belieka tik ieškoti klientų ir vystyti projektus. Tą mes galime daryti visame pasaulyje. Sėkmingas to pavyzdys – Danija. Kitas etapas, tikimės, bus Norvegija, Jungtinės Amerikos Valstijos.
Ekspertų įžvalgos sėkmingai verslo pradžiai – nuo idėjos išgryninimo iki rinkodaros patarimų.
Efektyvus verslo valdymas ir gerosios praktikos: operacijų ir procesų optimizavimas, komandos plėtra ir kt.
Rinkos dalyvių požiūris į klientų bazės plėtojimą, pažangų technologijų naudojimą, verslo modelio adaptavimą.
Savo interneto svetainėje mes naudojame slapukus ir dalijame juos į dvi kategorijas. Privalomieji slapukai yra būtini svetainės veikimui užtikrinti, ir yra automatiškai įdiegiami Jūsų įrenginyje, Jums pirmąkart apsilankius mūsų interneto svetainėje. Tam, kad suteiktume Jums geriausią galimą naršymo patirtį, o taip pat personalizuotą informaciją apie mūsų teikiamas paslaugas, mes taip pat naudojame neprivalomuosius slapukus – statistinius, funkcinius ir rinkodaros – slapukus. Jei nesutinkate su nebūtinųjų slapukų naudojimu, spustelėkite „Tik būtinieji slapukai“.
Daugiau informacijos rasite mūsų Slapukų politikoje.
Norėdami peržiūrėti ar pakeisti slapukų nustatymus, spustelėkite „Keisti nustatymus“.
Kartu su privalomaisiais slapukais, kurie yra būtini svetainės veikimui užtikrinti, taip pat naudojame statistinius, funkcinius ir rinkodaros slapukus. Šie slapukai ne tik padeda naudotojui lengviau naršyti interneto svetainėje, bet ir suteikia mums informacijos apie tai, kaip ji (interneto svetainė) yra naudojama.
Slapukas – tai nedidelis informacijos failas, susidedantis iš raidžių ir skaitmenų, kurie iš svetainės, kurioje apsilankote, išsiunčiami ir išsaugomi Jūsų įrenginyje, kurį naudojate naršymui. Slapukai veikia kaip techninė pagalba ir įvairiais būdais palengvina naudotojų naršymą svetainėje. Slapukai, naudojami mūsų interneto svetainėje, yra siunčiami SEB ir trečiųjų šalių, ir yra saugomi skirtingais būdais, priklausomai nuo slapuko tipo. Slapukų nustatymus galite valdyti žemiau. Daugiau informacijos rasite mūsų Slapukų politikoje.