Karolis tiki, kad raktas į sėkmingą karjerą yra motyvacija ir iniciatyvumas. Prie SEB banko jis prisijungė prieš devynerius metus, sudaręs trijų mėnesių darbo sutartį Audito skyriuje. Pastebėjęs Karolio entuziazmą ir norą mokytis, jo vadovas pasiūlė banke pasilikti ilgiau – pakvietė prisijungti prie departamento, dirbančio su didelėmis įmonėmis, veikiančiomis visame pasaulyje. Dabar Karolis yra SEB grupės Paslaugų centro Lėšų valdymo departamento Norvegijos komandos vadovas. Kaip sako jis, didžiausią motyvaciją jam pavyksta atrasti savo darbe – jis jaučia, kad, dirbamas SEB, gali daryti svarbius sprendimus ir pokyčius.
Papasakok savo istoriją išsamiau, kaip ir kada pradėjai dirbti SEB?
SEB banke pradėjau dirbti 2014 metais pagal laikinąją trijų mėnesių sutartį audito ataskaitų rengimo komandoje. Po trijų mėnesių vadovas manęs paklausė, ar nenorėčiau SEB pasilikti ilgiau. Sutikau ir toliau dirbau Sąskaitų administravimo skyriuje atlikdamas grynųjų pinigų tvarkymo operacijas. Po beveik trejų metų SEB padalinyje įvyko reorganizacija, ir vienas iš vadovų pasiūlė man dalyvauti naujame projekte – taip tapau klientų aptarnavimo specialistu didelių įmonių skyriuje. Nuo šio projekto ir prasidėjo darbas Lėšų valdymo departamente. Klientų aptarnavimo funkcija iš kitų šalių buvo perkelta į Vilnių, pradėjome centralizuotai iš Vilniaus dirbti su klientais. Tai buvo didelis ir sudėtingas projektas. Pradėjome vos keturių žmonių komanda, tačiau per ketverius metus išaugome iki 80 žmonių ir dirbame su šešių šalių klientais. Taigi beveik trejus metus dirbau Danijos klientų aptarnavimo vadybininku, vėliau tapau Danijos ir Jungtinės Karalystės komandos vadovu. Šiuo metu esu Norvegijos komandos klientų aptarnavimo skyriaus vadovas.
Karolis Stankevičius
Pareigos: SEB grupės Paslaugų centro Lėšų valdymo departamento Norvegijos komandos vadovas
Išsilavinimas: Viešasis administravimas
Pomėgiai: Sportas, maisto ruošimas kepsninėje
Teko patirti daug pokyčių įmonėje. Kurie iš jų tau buvo sunkiausi?
Didžiausi iššūkiai prasidėjo, kai buvo steigiamas Lėšų valdymo departamentas. Žinojome, kad vadovai mums kėlė didelius lūkesčius, tačiau buvo ir tokių, kurie netikėjo, kad projektas bus sėkmingas. Didžiausias iššūkis man buvo išpildyti visus tuos lūkesčius ir reikalavimus. Tačiau kartu tai buvo ir didelė motyvacija – norėjome parodyti, kad tikrai sugebėsime projektą įgyvendinti.
Kodėl tave sudomino būtent finansų sritis?
Esu baigęs viešojo administravimo studijas, tačiau atlikdamas praktiką viešojo sektoriaus įmonėje supratau, kad tai – ne man. Baigęs universitetą, nebuvau tikras, kur ir ką noriu dirbti. Tuo metu turėjau hobį – bene kasdien lankiau sporto salę ir domėjausi sportu, tad nusprendžiau, kad noriu dirbti su sportu susijusį darbą. Pradėjau dirbti konsultantu sporto prekių parduotuvėje, tačiau ten ir vėl susidūriau su man nepriimtina įmonės kultūra ir vadovavimo pavyzdžiais.
Kai prisijungiau prie SEB, neturėjau daug finansų srities patirties.
Priėmiau terminuoto darbo pasiūlymą, kad įgyčiau žinių ir eičiau toliau. Ir šis kelias man buvo sėkmingas. Pamenu, pirmajame SEB darbo pokalbyje manęs paklausė: „Kur save matai po penkerių metų?“. Ir aš atsakiau, kad matau save kaip vadovą. Ir tai įvyko lygiai po penkerių metų – tapau vienos iš SEB komandos vadovu.
SEB dirbi jau devynerius metus. Kas tau čia labiausiai patinka?
Žmonės. Vis dar dirbu su kai kuriais kolegomis, su kuriais pradėjau savo karjerą SEB. Jie taip pat tapo komandos vadovais. Dėl to esu labai laimingas. Galiu pasakyti, kad su kolegomis esame tikri draugai. Dirbame kartu devynerius metus – pažįstame vienas kitą tikrai neblogai, nes užaugome kartu kaip specialistai. Kitas man patinkantis dalykas – tai iššūkiai ir nauji projektai, kurie padeda man tobulėti. Manau, kad yra labai patogu nieko nekeisti, tačiau asmeniniam tobulėjimai tai neatneša jokios naudos. Jeigu parodysi savo iniciatyvą, darbštumą ir pasakysi savo vadovui, kad nori naujų iššūkių – jie tikrai ir ateis. SEB yra labai daug galimybių, reikia tik apsidairyti ir parodyti norą. Paminėsiu dar vieną labai svarbų dalyką – tai įmonės kultūra. SEB mes neturime vadinamųjų bosų, o turime lyderius. Visi kartu dirbame atvirose erdvėse, atskirų darbo kambarių paprastai vadovai neturi. Čia tikrai draugiška ir maloni atmosfera, palaikantys kolegos. SEB kultūra taip pat yra tai, ko žmonės labai pasiilgsta, kai palieka SEB.
Neretai tenka samdyti naujus komandos narius. Į ką labiausiai atkreipi dėmesį, susitikdamas su kandidatais?
Mitas, kad, norint dirbti banke, privaloma turėti ekonominį išsilavinimą. Žinoma, yra tokių pareigybių, kai išsilavinimas finansų srityje būtinas, tačiau tikrai ne visada. Mes, Lėšų valdymo departamentas, dažniausiai reikalaujame patirties su klientais. Mokėjimas planuoti savo laiką taip pat labai svarbus. Dirbame su daug daugeliu klientų, kurie turi skirtingus poreikius, tad svarbu mokėti susidėlioti prioritetus. Klientų aptarnavimo vadybininko pareigybė yra labai individuali, nes kiekvienas turi savo klientus, su kuriais dirba. Dažniausiai vadovas nestovi už nugaros ir nereguliuoja procesų, tad svarbu mokėti pačiam susidėlioti savo darbus ir prioritetus. Manau, kad dirbant tiesiogiai su klientais labai svarbus ir atsparumas stresui. Eidamas šias pareigas darbuotojas klientui praneša tiek geras, tiek nelabai palankias naujienas. Tačiau galiu pasakyti, kad darbas įdomus, teikiantis daug pasitenkinimo, ypač tada, jei matai, kad paslaugos klientams buvo naudingos, jie įvertino tavo pastangas. Ir čia kalbu apie bene didžiausias įmones pasaulyje, su kuriomis dirbame. Tai didžiulė atsakomybė, bet kartu ir nepakartojama patirtis.
Koks yra tavo vadovavimo stilius?
Kiekvienas vadovas turi savo išskirtinį braižą. Turėjau puikią galimybę keturis mėnesius pasimokyti lyderystės Tarptautiniame vadybos plėtros institute Šveicarijoje. Manau, kad tai tikrai atvėrė mano kaip vadovo galimybes. Tame kurse buvau apibūdintas kaip vadovas, kuris siekia rezultato. Man labai patinka bendrauti su žmonėmis, neformaliai leisti laiką su komanda, tačiau kartu man reikia ir konkrečių rezultatų.
Kas tave labiausiai motyvuoja tavo darbe?
Jaučiu, kad dirbdamas SEB galiu daryti gerus pokyčius. Ir šie pokyčiai tiesiogiai susiję ir su dirbančiais žmonėmis, ir su mūsų klientais. Tikrai tikiu mūsų skyriaus sėkmės istorija ir kad kiekvieną dieną tobulėsime ir augsime. Dėl savo asmeninio tobulėjimo – kasdien stengiuosi būti geresniu vadovu savo komandai. Dar daug ko turiu išmokti. Manau, kad būti geru vadovu – tai nuolatinis mokymasis.
Ką mėgsti veikti laisvalaikiu?
Mėgstu lankytis sporto salėje – tai padeda atsipalaiduoti ir sumažinti stresą. Per dieną bendrauju su daugybe žmonių, todėl sporto salė yra puiki vieta praleisti laiką vienam ir pasikrauti energijos. Taip pat daug laiko praleidžiu su šeima. Turime ketverių metų dukrytę – jaučiu šį labai stiprų mūsų ryšį, todėl stengiuosi kuo daugiau laiko praleisti kartu su ja. Savaitgalis man yra šeimos laikas, maisto gamyba drauge, susitikimai su draugais ir kt.