Pasirodžius pirmajam sniegui kartu prasideda ir „juodžiausias“ metas šalies keliuose. Būtent lapkritį ir gruodį įvyksta daugiausia avarijų. Norintys išvengti brangiai kainuojančių nemalonumų turėtų pasirūpinti ne tik draudimu, bet ir tinkamai paruošti savo automobilį ir prisiminti žiemos vairavimo įgūdžius.
Šaltuoju metų laiku vairuoti gerokai sudėtingiau dėl nepalankių oro sąlygų: šlapia, sninga ar apledėja kelio danga ir automobilio veidrodėliai, greičiau užklumpa tamsa ir pablogėja matomumas. Todėl ruošiant automobilį prieš žiemą pirmiausa reikia pasirūpinti jo technine būkle – tai ypač aktualu vairuojantiems senesnes mašinas, naujesnių automobilių savininkams prieš žiemą kyla mažiau rūpesčių.
Kiekvienas vairuotojas, ruošiantis automobilį žiemai, turėtų tai padaryti
-
Kad žiemos kelionių neapsunkintų blogas matomumas, dar nesulaukus didelių šalčių pakeiskite vasarinį langų plovimo skystį žieminiu, neužšąlančiu bei patikrinkite, ar valytuvai veikia tinkamai. Kiekvieną kartą prieš važiuodami nepamirškite nuvalyti ne tik langų, bet ir galinio vaizdo veidrodėlių. Įsitikinkite, ar automobilio šviesos tinkamai sureguliuotos ir atitinka techninius reikalavimus.
-
Patikrinkite, ar automobilyje yra pakankamai aušinimo skysčio, tepalo. Atkreipkite dėmesį į akumuliatorių – „pavargęs“ akumuliatorius gali kelti problemų ne tik rytais vedant automobilį namo kieme, bet ir ilgesnių kelionių metu.
-
Tolygiai visais ratais stabdantis automobilis padės išvengti nemalonių situacijų slidžiame kelyje, todėl atidžiai patikrinkite automobilio stabdžių sistemą: pasirūpinkite stabdžių skysčiu, kad jis būtų laiku pakeistas, o stabdžių kaladėlės būtų geros būklės, nenudėvėtos.
-
Net ir tobulai sureguliuota stabdžių sistema nebus efektyvi, jei važiuosite automobiliu su netinkamomis padangomis, tad pasirūpinkite reikalavimus atitinkančiomis automobilio padangomis. Nepamirškite, kad žiemines padangas Lietuvos keliuose privaloma naudoti nuo lapkričio 10 d. iki kovo 31 d. Kelių eismo taisyklėse numatyta, kad minimalus žieminių padangų protektoriaus gylis turėtų būti ne mažesnis kaip 3 milimetrai, tačiau vertėtų atkreipti dėmesį ir į pačios padangų gumos kokybę. Metams bėgant padangos guma sensta, kietėja ir praranda savybes, todėl rekomenduotina padangų komplektą keisti kas 3 sezonus. Be to, ant vienos ašies montuojamos padangos turi būti vienodos, tai yra, to paties gamintojo, vienodo konstrukcinio tipo, matmenų, paskirties, keliamosios galios indekso, leistino greičio indekso ir protektoriaus rašto.
- Dažnai Transporto priemonių vairuotojų civilinės atsakomybės ir kasko draudimu apsidraudę vairuotojai tuo piktnaudžiauja ir važinėja žiemai neparuoštomis transporto priemonėmis. Tačiau derėtų žinoti, kad kasko draudimas nuostolių nedengia, kai šaltuoju metų laiku eismo įvykio priežastimi yra vasarinės padangos, važiuoklės ar stabdžių sistemos gedimai. Kasko draudimas taip pat neatlygins, jei gedimai atsirado dėl nepakankamos alyvos, aušinimo skysčių cirkuliacijos, netinkamų degalų bei kitų techninių gedimų. Civilinės atsakomybės draudimas padengs nukentėjusiųjų patirtą žalą, tačiau greičiausiai reikalaus kaltininko atlyginti patirtus nuostolius iš savo kišenės.
Jei atsižvelgsite į šiuos punktus, jūsų automobilis bus tinkamai paruoštas žiemai. Tuomet nereikės jaudintis ne tik dėl automobilio techninės būklės, bet ir dėl draudiminių procedūrų, jei slidžiame kelyje patektumėte į eismo įvykį.
Ir visgi – net ir techniškai tvarkingas automobilis nepadės išvengti avarijos, jeigu kelyje elgsitės neatsakingai. Žiemą tai itin svarbu, nes pavojai tyko kone kiekviename slidžiame posūkyje. Todėl artėjant žiemai verta pasitikrinti vairavimo įgūdžius, prisiminti specialistų patarimus sumažinti greitį net ir gerai žinomuose keliuose, laikytis saugaus atstumo, vengti staigių judesių, slystant dažniau naudoti akseleratoriaus, o ne stabdžio pedalą ir jokiais būdais nenaudoti laisvos pavaros.[content term="Infobanko-lizingo-salygos"]