Prisijungti prie interneto banko, tvirtinti mokėjimus ar pasirašyti elektroninius dokumentus – visa tai jau senokai galima patogiai atlikti savo telefonu, naudojantis nemokama ir saugia „Smart-ID“ programėle. Tačiau ar žinote, ką daryti, jei turite keletą telefonų arba įsigijote naują išmanųjį, o „Smart-ID“ kitame telefone?
Kaip perkelti „Smart-ID“ į kitą telefoną
Pirmiausia svarbu žinoti, kad net jei į naująjį telefoną įdėjote savo seną SIM kortelę, „Smart-ID“ naujame telefone neatsiras automatiškai. Taip yra todėl, kad „Smart-ID“ paskyra sukuriama konkrečiam vienam įrenginiui. Perkelti „Smart-ID“ į kitą telefoną galima užregistravus naują paskyrą.
Tad kaip prisijungti „Smart-ID“ naujame telefone?
1. Pirmiausia – neskubėkite ištrinti visko iš savo senojo telefono, jo gali prireikti.
2. Atsisiųskite ir įsidiekite „Smart-ID“ programėlę savo naujajame telefone.
3. Susikurkite naują paskyrą. Tai padaryti galite sekdami instrukcijomis, kurias matysite programėlėje. Kuriant naują paskyrą, jums prireiks vienos iš šių asmens tapatybės nustatymo priemonių:
- Mobiliojo parašo
- Elektroninio parašo
- Asmens tapatybės kortelės ar paso su el. parašo sertifikatu (jei jūsų dokumentas išduotas vėliau negu 2021 m. rugpjūčio 12 d., jame bus tapatybės patvirtinimui tinkamas el. parašo sertifikatas)
4. Viename iš paskyros kūrimo žingsnių būsite paprašyti identifikuoti save kitame įrenginyje turima „Smart-ID“ paskyra arba el. paštu, SMS žinute. Čia ir pravers jūsų senasis telefonas. Jeigu atsitiko taip, kad jo nebeturite, tiesiog pasirinkite identifikavimą el. paštu arba SMS žinute.
5. Baigę kurti paskyrą, patikrinkite, ar naujoji paskyra aktyvi (pavyzdžiui, galite pabandyti naujuoju telefonu prisijungti prie interneto banko).
6. Kai įsitikinsite, kad „Smart-ID“ pakeitus telefoną veikia, ištrinkite seną paskyrą nebenaudojamame telefone.
7. Jei senąjį telefoną pametėte, nereikia nerimauti. Pirmiausia – „Smart-ID“ dėl telefono keitimo išlieka saugi, niekas negali netyčia prisijungti prie jūsų paskyros, nes tam vis tiek reikia jūsų sukurtų PIN kodų. Vis dėlto, pašalinti neaktyvią paskyrą iš pamesto ar tiesiog nebenaudojamo telefono reikėtų. Tai galite padaryti prisijungę prie „Smart-ID“ portalo ir išjungę nebereikalingas paskyras arba paskambinę „Smart-ID“ klientų aptarnavimo centrui telefonu +370 670 41 807.
! Jeigu „Smart-ID“ kitame telefone kursite naudodamiesi biometrinių duomenų atpažinimo funkcija (norimą funkciją pasirinksite programėlėje pradėję kurti paskyrą), neskubėdami vadovaukitės telefono ekrane matomais nurodymais (pvz. reikės save nufotografuoti ar nufilmuoti, prie telefono priglausti asmens tapatybės dokumentą). Taip pat, galite peržiūrėti ir šį demonstracinį vaizdo įrašą.
„Smart-ID“ ir kitas telefonas – keliuose įrenginiuose galima turėti paskyras?
Nesvarbu, kiek telefonų ar planšetinių kompiuterių norite naudoti, visuose juose galite turėti po „Smart-ID“ paskyrą. Kadangi „Smart-ID“ keičiant telefoną automatiškai nepersikelia, visuose įrenginiuose turėsite susikurti naujas paskyras, remdamiesi aukščiau aprašytais naujos paskyros sukūrimo žingsniais. Tereiks praleisti šeštąjį žingsnį.
Svarbu žinoti, kad turėdami kelias aktyvias paskyras, dėl saugumo, kaskart jungdamiesi ar tvirtindami savo atliekamus veiksmus su „Smart-ID“ būsite paprašyti atlikti papildomą veiksmą – patvirtinti, kurį įrenginį norite naudoti.
Kaip saugiai naudotis savo atpažinimo priemonėmis
Tiek „Smart-ID“, tiek kitų priemonių (mobiliojo parašo, SEB mobiliosios programėlės ar slaptažodžių generatoriaus) sukurtus PIN kodus naudojame kasdien ir dažnu atveju – bent keletą kartų. PIN1 kodą naudojame prisijungdami prie atitinkamos paskyros, pvz., SEB interneto banko. PIN2 kodą – tvirtindami norimas operacijas ir elektroninius dokumentus – mokėjimo pavedimus, sutartis, jų pakeitimus ir kt.
Ypač svarbu atsiminti, kad pranešimai su prašymais įvesti PIN kodus telefone pasirodo tik tada, kai patys inicijuojate mokėjimą: jungiatės prie interneto banko ar atliekate finansinę operaciją.
Jei mokėjimo neinicijavote, tačiau gavote pranešimą su prašymu įvesti PIN kodus, jokiu būdu to nedarykite. Tai gali būti sukčiavimas siekiant pasisavinti pinigus. PIN kodai nėra saugomi nei jūsų telefone, nei „Smart-ID“ paskyroje, juos tiesiog turėjote įsiminti – taip yra saugiausia. Tad sukčiai prisijungti prie jūsų paskyrų ir jus apvogti gali tik jei jiems atskleisite savo PIN kodus.