Europos Komisijos kasmet rengiama e. komercijos ataskaita rodo, kad e. parduotuvių klientų skaičius stabiliai auga – pernai jis siekė 73 proc. Ką tai reiškia rinkos dalyviams? Būtinybę užtikrinti funkcionalias ir sklandžiai veikiančias e. parduotuves. Čia į pagalbą ateina partnerystės, iš kurių svarbiausios – e. parduotuvės kūrimo ir vystymo, mokėjimų surinkimo bei logistikos. Dalinamės patarimais, kaip, kuriant e. parduotuvę, pasirinkti tinkamus partnerius kiekvienoje iš šių sričių.
1. E. parduotuvės vystytojas: patirtis ir kompetencijos
Puikiai veikianti e. parduotuvės interneto svetainė neabejotinai yra vienas iš e. komercijos pamatų. Todėl ir partnerius jos sukūrimui ir vystymui svarbu rinktis itin kruopščiai – tai bus specialistai, su kuriais glaudžiai ir nuolatos bendrausite apie savo verslo poreikius ne tik kurdami, bet ir tobulindami savo svetainę.
Renkantis e. parduotuvės interneto svetainės kūrėjus reikėtų atkreipti dėmesį į šiuos kriterijus:
- Patirtis. Svarbus ne tik vystytojo jau sukurtų e. parduotuvių kiekis, bet ir jų kokybė: peržvelgdami jau sukurtas e. parduotuves, bent kelias „ištestuokite“ ir pereikite visą vartotojo kelią – taip pamatysite, ar svetainė patogiai veikia, yra intuityvi ir suprantama. Atkreipkite dėmesį į tuos vystytojus, kurių sukurtos e. parduotuvės panašiausios į jūsų ar kurie yra dirbę su jūsų industrijos atstovais – taip užsitikrinsite didesnę tikimybę, kad partneris turės būtent jūsų e. verslo kūrimui reikiamas kompetencijas. Nepamirškite, kad e. parduotuvei svarbi ir jos priežiūra bei palaikymas, todėl ir vystytoją reikia pasirinkti tokį, kuris ne tik sukurs, bet ir administruos jūsų parduotuvę bei spręs visas iškylančias problemas.
- Atsiliepimai. Realios kitų verslų, kurie jau įgyvendino projektus su e. parduotuvės vystytoju, patirtys yra neįkainojamos vertės sprendžiant, ar dirbti drauge. Tiesiog susisiekite su verslo atstovais ir paklauskite jų atsiliepimų.
2. Mokėjimų surinkimas: saugumas ir atsiskaitymų įvairovė
Mokėjimų surinkimo paslauga (angl. payment gateway) iš kliento gauna mokėjimo duomenis, patikrina, ar pirkėjo sąskaitoje yra lėšų, ir reikiamą sumą saugiai pervedama į gavėjo – jūsų – sąskaitą.
Renkantis mokėjimų surinkimo partnerį itin svarbūs šie aspektai:
- Saugumas. Tai – be konkurencijos pirmasis ir svarbiausias prioritetas. Patikimos mokėjimo surinkimų įmonės turi atitikti aukščiausius saugumo standartus, pavyzdžiui, turėti PCI DSS (angl. Payment Card Industry Data Security Standard) sertifikatą, šifruoti klientų duomenis ir pan.
- Mokėjimo būdų įvairovė. Kuo ji didesnė – tuo patogiau jūsų klientui, kuris gali pasirinkti jam įprastą mokėjimo būdą: mokėjimus elektroninę bankininkystę, debeto ar kredito korteles, įprastą bankinį pavedimą, „PayPal“, „GooglePay“, „ApplePay“ ir kitas platformas, atsiskaitymą pristatant prekes. Taip pat svarbu užtikrinti, kad jūsų e. parduotuvėje už prekes atsiskaityti galėtų ir užsienio šalių pirkėjai.
- Integracija. Tam, kad e. parduotuvėje mokėjimų surinkimas veiktų, reikia integracijų, įvairių įskiepių (angl. plugins). Situacija, kuomet mokėjimų surinkimo partneriai jau turi įskiepius, paruoštus įvairioms e. parduotuvių kūrimo platformoms, yra palankiausia. Visgi, jei parduotuvė sukurta ne naudojantis populiaria e. parduotuvių kūrimo platforma, tokiai individualiai e. parduotuvei bus reikalinga ir individuali integracija. Tokiu atveju verta pasidomėti, ar mokėjimų surinkimo paslaugos tiekėjas (pavyzdžiui, jūsų bankas) turi standartizuotą integracijos būdą (API), kad integracija būtų greitesnė ir paprastesnė.
- Klientų aptarnavimas. Pravartu rinktis tokį partnerį, kuris iškilusias mokėjimų problemas tiek jums, tiek jūsų klientams galėtų išspręsti nedelsdamas. Galimybė iškart kontaktuoti su klientų aptarnavimo specialistais – didelis privalumas sėkmingoje kliento patirties kelionėje. Žinoma, tokius dalykus sužinosite tik pradėję realiai dirbti su tiekėju, tačiau natūralu, kad didesnės įmonės turi daugiau pajėgumų tinkamam klientų aptarnavimui užtikrinti.
Norite auginti savo e. prekybos verslą?
Su SEB galėsite priimti klientų atsiskaitymus e. parduotuvėje populiariausiais būdais – mokėjimo kortelėmis, per interneto banką ar „PayPal“.
3. Logistika: greitis ir patogumas
Remiantis statistika, net 44 proc. e. parduotuvių lankytojų Europoje nusprendžia atsisakyti pirkinio, jei jo pristatymas trunka per ilgai, o 68 proc. neperka dėl didelių pristatymo mokesčių.
Taigi, kaip pasirinkti logistikos partnerį, kuris užtikrintų patogų pirkinių pristatymą klientams?
- Ekspertiškumas. Kuo daugiau patirties savo srityje turi jūsų logistikos partneris, tuo geriau jis galės patenkinti jūsų verslo ir klientų poreikius užtikrindamas prekių pristatymo greitį ir kokybę, o ir suteiks vertingų patarimų.
- Aiškiai apibrėžti įkainiai. Aiški kainodara padės palyginti skirtingų potencialių partnerių kainas už tą pačią paslaugą. Be abejo, žema kaina neturėtų būti vienintelis kriterijus, tačiau turėkite omenyje, kad didelė pristatymo kaina gali daryti įtakos jūsų kliento apsisprendimui pirkti.
- Pristatymo geografija ir apimtys. Logistikos partneris turėtų atliepti visus jūsų e. parduotuvės siuntimo poreikius pristatymo taškų ir siuntinių kiekio prasme.
- Greitis. Nepamirškite, kad konkuruojate su e. parduotuvėmis visame pasaulyje, o didžiosios parduotuvės siuntinius pristato vos per kelias dienas. Taigi, logistikos partneris turėtų užtikrinti greitą prekių pristatymą ar bent jau greitesnio pristatymo už papildomą mokestį pasirinkimą.
- Draugiškumas klientui. Galimybė pasirinkti pristatymo būdą bei pristatymo laiką, paprastas prekių grąžinimas, operatyvus klientų aptarnavimas – logistikos partneris turėtų užtikrinti kuo didesnį lankstumą jūsų kliento atžvilgiu.
- Lengvas siuntų sekimas. Svarbus ne tik jums, kaip verslui, bet ir jūsų klientui, kuris nori stebėti siuntos kelią realiu laiku.
Interneto svetainės kūrimo, mokėjimų surinkimo ir logistikos partnerių pasirinkimas, ypač proceso pradžioje, gali pareikalauti daug laiko ir įsigilinimo. Visgi, ilgalaikėje perspektyvoje patikimi ir kompetentingi partneriai sutaupys jūsų laiko, kaštų ir padės išvengti klaidų, kurias darytumėte neturėdami jų užnugario. Šie partneriai gali tapti rimtu jūsų konkurenciniu pranašumu, taigi laikas, skirtas partnerių paieškai – viena vertingiausių investicijų.