
SEB verslo augimo programa, skirta mažoms ir vidutinėms įmonėms, po keturių mėnesių pasiekė finišo tiesiąją. Baigiamajame programos renginyje apdovanotos ekspertų komisijos išrinktos trys inovatyviausios ir didžiausią pažangą padariusios bendrovės – „Bionuotekos“, „Bloop“ ir „Retail IQ“.
SEB banko verslo augimo programa Lietuvoje įgyvendinta jau šeštą kartą. Šįkart programoje dalyvavo devynios Lietuvoje veikiančios mažos ir vidutinės įmonės, kurias iš pusšimčio pretendavusių bendrovių pagal iš anksto nustatytus kriterijus atrinko organizatoriai.
„Gyvename ypač dinamiškais laikais, kada siekiant išlikti verslui privalu ne tik prisitaikyti prie besikeičiančių visuomenės įpročių ir poreikių bei technologinės pažangos, bet ir pačiam kurti ir plėtoti inovacijas, nuolat apgalvojant kelis žingsnius į priekį ir siūlant inovatyvius sprendimus. Kad šalių ekonomika atsitiestų, šiuo metu ypač reikalingi antrepreneriai: iniciatyvūs, verslūs ir kūrybiški, galimybių įžvelgti ir jas taikyti gebantys žmonės. Gebėjimas kurti ir diegti technologijas, taip pat progresyvus požiūris į verslo poveikį aplinkai yra vieni svarbiausių sėkmingo ir ilgalaikio verslo kriterijų, kurie padės įmonėms augti ne procentais, o kartais“, – sako Eglė Dovbyšienė, SEB banko valdybos narė ir Mažmeninės bankininkystės tarnybos vadovė.
Šių metų dalyvių sąraše rikiavosi tokios inovatyvios verslininkų idėjos kaip efektyvių laistymo sistemų, vertikalaus želdinimo, inovatyvaus mokymosi proceso, išmaniojo nuotekų valymo sprendimai, verslo įtakos aplinkai vertinimo sistema, kamieninių ląstelių bankininkystė ir genetiniai tyrimai, pažangūs mažmeninės prekybos sektoriui aktualūs analitiniai sprendimai ir kita.
Inovatyviausių trejetuke – dėmesys atliekų mažinimui, švietimo ir prekybos sektoriams
Baigiamajame SEB verslo augimo programos renginyje inovatyviausias įmones išrinko ir apdovanojo ekspertų komisija, kurioje – SEB banko pardavimo smulkiojo ir vidutinio verslo klientams vadovė Jūratė Žvaginytė-Loboda, skaitmeninės reklamos platformos „Eskimi Adtech“ vadovas Giedrius Audickas, įmonių „Versli Lietuva“ Verslumo departamento vadovė Inga Juozapavičienė, „Delta biosciences“ bendraįkūrėjas ir „Unit 370“ įkūrėjas Dominykas Milašius bei pardavimų ekspertė Giedrė Karaliūtė.
Komisijos sprendimu inovatyviausiomis pripažintos trijų bendrovių verslo idėjos. Pirmą vietą pelnė bendrovė „Bionuotekos“, programos metu plėtojusi perteklinėms dumblo atliekoms mažinti skirtą technologiją. Vertintojų palankumą bendrovės verslo idėja pelnė dėl savo unikalumo, santykio su tvarumu, taip pat rinkos poreikių. Verslo idėją „Bionuotekos“ jau realizuoja tarptautiniu mastu.
Antrą vietą komisija skyrė bendrovei „Bloop“, plėtojančiai mokymuisi skirtą, tekstinę informaciją lietuvių ir anglų kalbomis sistemizuojančią programėlę. Trečia vieta ekspertų vertinimu skirta bendrovei „Retail IQ“, kuri, remdamasi ilgamete darbo mažmeninės prekybos sektoriuje patirtimi, prekeiviams siūlo pažangius analitikos įrankius.
TOP3 inovatyviausios įmonės įgis unikalią galimybę gauti individualias konsultacijas su pasaulinio lygio ekspertais.
Vertingos žinios – iš ekspertų lūpų
SEB banko verslo augimo programa yra nemokama ir skirta atrinktoms mažoms ir vidutinėms įmonėms. Programos dalyviai, įmonių vadovai, padedami bendrovės „Civitta“ konsultantų ir kviestinių lektorių, gali įgyti teorinių ir tiesiogiai versle pritaikomų žinių, kurios padėtų per trumpą laiką smarkiai padidinti verslo mastą.
SEB verslo augimo programą sudaro viešos, visiems prieinamos paskaitos, kurias peržiūrėjo daugiau negu 300 tūkst. žmonių, taip pat tik programos dalyviams skirti teminiai seminarai, individualios užduotys, susitikimai su konsultuojančiais ekspertais ir renginiai, skirti dalyvių pažangai įvertinti ir Lietuvos verslo sektoriaus lyderių patarimams gauti.
Žiniomis ir patarimais su programos dalyviais dalijosi 2020-aisiais į „Forbes 30 under 30“ sąrašą įtrauktas inovacijų ir antreprenerystės ekspertas Slavo Tuleya, tvaraus verslo ekspertas, DSM inovacijų ir tvarumo vadovas Arjan Rensma, antreprenerystės konsultantė, mentorė ir edukatorė Lena Ramfelt, pardavimų konsultantas, įmonės „Prospect-Labs“ įkūrėjas Patrick‘as Collins‘as, SEB banko Finansavimo paslaugų departamento direktorė Rūta Gucu, įmonės „Printful“ rinkodaros vadovas Raitis Purins ir kiti.
Programos metu dalyviai įgijo vertingų žinių apie inovacijų taikymą, tvarumą, pardavimo skatinimą, efektyvių veiksmų planų rengimą, verslo finansavimą, skaitmeninę rinkodarą ir kita.
Anksčiau įgyvendintos SEB verslo augimo programų dalyvių apklausos rodo, kad mažos ir vidutinės įmonės šią programą vertina ypač gerai – 92 proc. dalyvių verslo auginimo programą įvertino 9 arba 10 balų ir ją rekomenduotų kitoms įmonėms.