Dėl įvesto karantino šalyje pirkti internetu išbandė 31 proc. gyventojų, teigiama Rinkodaros ir komunikacijos mokslų instituto tyrime, atliktame vasario–kovo mėnesiais. Akivaizdu, kad šiandieninė situacija tapo dideliu katalizatoriumi jau ir taip pasaulyje vis populiarėjančiai elektroninei prekybai. Verslui šiomis aplinkybėmis – ir galimybių, ir iššūkių metas, nes norint išnaudoti elektroninės prekybos pranašumus reikia sukurti tikrai gerai veikiančią elektroninę parduotuvę.
Nors karantino laikotarpiu kai kurių įmonių pardavimų srautai padidėjo iki 10 kartų, tačiau ir iki jo elektroninė prekyba stabiliai augo: Lietuvos Statistikos Departamento duomenimis, nuo 2015 m. iki 2019 m. visų Lietuvos gyventojų prekių ar paslaugų pirkimas internetu pakilo nuo 31,8 proc. iki 48,4 proc. Taigi, kokie svarbiausi žingsniai siekiant patenkinti šį augantį poreikį ir sukurti sėkmingą elektroninę parduotuvę?
Elektroninės parduotuvės kūrimo etapai
Išsikelkite tikslą
Kaip ir kuriant ar transformuojant esamą verslą į elektroninės prekybos, taip ir kuriant elektroninę parduotuvę, pirmiausia reikėtų išsikelti aiškų tikslą, nustatyti tikslines rinkas, pažinti klientų vartojimo įpročius bei išanalizuoti konkurentus.
Kurdami elektroninę parduotuvę pagalvokite, kaip klientui patraukliai pristatyti savo produkciją, kai jis negali užsukti į parduotuvę ir gyvai pamatyti prekių. Praverstų aukštos kokybės skirtingų rakursų prekių nuotraukos ar vaizdo įrašai.
Dar vienas svarbus aspektas – bendravimas su klientu. Patogiausia, kai jis vyksta tiesiogiai internetinės parduotuvės puslapyje, o į klientų užklausas atsakoma realiu laiku.
Pasirinkite tinkamiausią platformą
Kuriant elektroninę parduotuvę reikės pasirinkti jai tinkamiausią platformą. Populiariausios jų – „WooCommerce“, „PrestaShop“, „Magento2“ ir „OpenCart“, tačiau pasiūla jomis tikrai neapsiriboja ir svarbiausia pasirinkti tokią, kuri labiausiai atitiktų jūsų verslo poreikius ir lūkesčius. Pasirinkti platformą reikėtų pagal
- prekių ar paslaugų asortimento dydį
- funkcijas, kurias elektroninė parduotuvė turėtų atlikti
- rinką (Lietuvos ar pasaulinę), kuriai skirti produktai
- mokėjimo ir prekių pristatymo būdus
- sujungimo su buhalterine sistema galimybes
- svetainės turinio atnaujinimo ir tobulinimo poreikį
Viena svarbiausių funkcijų elektroninei parduotuvei yra paprastas apmokėjimas už prekes ar paslaugas, todėl skirkite dėmesio mokėjimo funkcijų integracijai. Tam svarbus bendradarbiavimas su banku, padėsiančiu pasirinkti tinkamiausius mokėjimo sprendimus, kuriuos galima integruoti į konkrečią sistemą.
Kita ne mažiau svarbi funkcija yra prekių pristatymas, taigi atkreipkite dėmesį ne tik į platformos galimybes šioje srityje, bet ir į bendradarbiavimą su logistikos įmonėmis, kad klientui būtų galima pasiūlyti greitą ir patogią siuntų pristatymo paslaugą.
Siūlykite patogius mokėjimo būdus
Remdamiesi savo įmonės verslo modeliu, nuspręskite, kam skirsite daugiausiai dėmesio: savo šalies vartotojams, Europos Sąjungos pirkėjui ar visai pasaulinei rinkai. Šis atsakymas padiktuos ir tai, kokį mokėjimo sprendimą pasiūlyti elektroninėje parduotuvėje:
- Atsiskaitymas naudojantis internetine bankininkyste. Lietuvoje tai – populiariausias atsiskaitymas perkant internetu, kai prisijungiama prie savo banko sąskaitos ir patvirtinamas pardavėjo paruoštas mokėjimo nurodymas.
- Atsiskaitymas „Visa“ ar „Mastercard“ kortelėmis. Jomis dažniausiai atsiskaitoma už pirkinius internetu Europos Sąjungoje, todėl galimybė priimti mokėjimus kortele taip pat yra vienas patraukliausių variantų klientui. Juo labiau, kad tam nebūtinai reikia kredito kortelės: standartinė „Mastercard“ debeto kortelė taip pat puikiai tinka perkant internetu.
- Tiesioginis debetas. Tokiu atveju automatiškai atliekami reguliarūs mokėjimai – klientas neprivalo kas mėnesį jų daryti rankiniu būdu, o prekybininkas atitinkamai neprivalo jam kiekvieną mėnesį siųsti sąskaitų. Toks būdas ne tik patogus abiem pusėms, bet ir padeda išvengti skolų, kurios susidaro dėl techninių priežasčių ar tiesiog pamiršus apmokėti sąskaitą. Ne veltui tiesioginiu kortelių debetu sėkmingai naudojasi tokios populiarios platformos kaip „Netflix“ ar „Spotify“.
Tiesa, elektroninės prekybos specialistai atkreipia dėmesį į įvairovę: skirtingiems klientams patogūs ir skirtingi atsiskaitymo būdai, todėl idealiu atveju reikėtų siūlyti jų keletą, o ne tik rinktis populiariausią.
Prioritetą teikite paprastumui ir saugumui
Kurdami elektroninę parduotuvę, pirmenybę teikite jos aiškumui, greičiui ir patogumui. Tokie sprendimai, kaip automatinis laukų užpildymas darant užsakymą, jūsų klientui supaprastins apsipirkimą ir prisidės prie sklandaus proceso.
Dar vienas svarbus aspektas – finansinių operacijų saugumo užtikrinimas, todėl matomoje puslapio vietoje informuokite puslapio lankytoją apie tokius pasitikėjimo garantus, kaip turimą SSL sertifikatą (sertifikatas, rodantis svetainės saugumą) ar galimybę atsiskaityti gerai žinomomis banko kortelėmis. Tokiu būdu klientas matys, kad esate patikima vieta įsigyti siūlomas prekes ar paslaugas.
Nuolat tobulinkite savo parduotuvę
Elektroninės prekybos ir internetinių mokėjimų sprendimų sritis nuolat tobulėja. Todėl ne tik verta, bet ir būtina nuolat sekti rinkos tendencijas, domėtis naujausiomis bankų siūlomomis galimybėmis ir rinktis tinkamiausius sprendimus jūsų verslui ir klientams.