2022 m. rudenį SEB banko užsakymu atlikta apklausa atskleidė, kad septyni iš dešimties lietuvių atsiskaitydami prekybos ir paslaugų vietose pirmenybę teikia mokėjimo kortelei, o daugiau negu pusė respondentų nurodė, kad už paslaugas grožio salonuose, kirpyklose ir panašiose vietose mieliau atsiskaitytų kortele, o ne grynaisiais. Tam, kad atlieptų šį poreikį, smulkiajam verslui siūlomi įvairūs sprendimai, iš kurių vienas – galimybė mokėjimus priimti tiesiog savo telefone.
Šį sprendimą jau naudojantis kirpėjas Vadim Štiben sako, kad toks mokėjimų surinkimo būdas patogus pirmiausia dėl to, kad nereikalauja turėti jokio papildomo prietaiso. Be to, mokėjimus paprasta priimti dirbant skirtingose vietose. „Anksčiau mokėjimus rinkdavau naudodamasis skaitytuvo aparatu. Visgi, mano darbe dažnai tenka vykti klientus kirpti ir šukuoti į skirtingas vietas, kur atskirą skaitytuvą vežiotis nepatogu. Dabar tokios problemos nebekyla, nes pakanka telefono, kuris ir taip visad su manimi – tereikia įsidiegti specialią mobiliąją programėlę“, – tokio kortelių skaitytuvo privalumus vardija jis.
SEB kortelių skaitytuvas telefone – tai paslauga, aktualiausia smulkiam verslui, mat ji gali efektyviai priimti apie 20 atsiskaitymų per dieną. Pagal V. Štiben darbo pobūdį (dabar jis dirba su verslo liudijimu) toks atsiskaitymų skaičius yra daugiau nei pakankamas.
Šis būdas patogus ir kitiems paslaugų sektoriaus atstovams – kirpėjams, kosmetologams, siuvėjams, automobilių mechanikams ir panašiai. Mobiliosios programėlės pagrindu veikiantis atsiskaitymų sprendimas veikia išmaniuosiuose „Android“ įrenginiuose.
Leidžia pajamas valdyti saugiau ir skaidriau
Lietuvos banko duomenimis, Lietuvoje mokėjimo kortelės kurį laiką dažniau naudojamos atsiskaitymams, o ne gryniesiems pinigams pasiimti. Visgi, galimybių atsiskaityti negrynaisiais pinigais pasigendama tam tikrose smulkiojo verslo srityse.
Poreikį atsiskaityti negrynaisiais pinigais savo praktikoje pastebėjo ir V. Štiben: jis pasakoja dar dirbdamas pagal darbo sutartį kirpykloje atkreipęs dėmesį, kad klientai grynaisiais nebeatsiskaitinėja, net neturi su savimi piniginės. „Todėl vos nusprendęs dirbti savarankiškai ne tik įsigijau verslo liudijimą, bet iškart užsisakiau ir kortelių skaitytuvą“, – priešistorę prisimena jis.
Pasak V. Štiben, šiuo metu visi be išimties jo klientai atsiskaito tokiu būdu. „Tiesa, ne tik kortelėmis, bet ir laikrodžiais, telefonais ar kitais išmaniaisiais įrenginiais“, – sako jis. SEB banko užsakymu atlikto tyrimo duomenys rodo, kad šiuo metu išmaniaisiais įrenginiais – telefonu ar laikrodžiu – atsiskaito 7 proc. šalies gyventojų: atsiskaitydami juos naudoja daugiausia 18–29 ir 30–39 metų gyventojai.
Kortelių skaitytuvo telefone naudą V. Štiben įžvelgia ne tik klientui, bet ir sau. „Visi pinigai skaidriai keliauja į banko sąskaitą, yra matomi, galiausiai, pasitarnauja imant paskolą, nes bankas mato pajamas – taigi, matau vien privalumus“, – sako pašnekovas.
SEB kortelių skaitytuvas telefone
Eglė Dovbyšienė, SEB banko valdybos narė ir Mažmeninės bankininkystės tarnybos vadovė, sako, kad šiandien įmonėms sudaromos atsiskaitymų priėmimo galimybės yra didesnės negu kada nors anksčiau. „Pavyzdžiui, kortelių skaitytuvai telefone labai tinka smulkiam verslui ir individualią veiklą vykdantiems asmenims, nes yra maži ir nenaudoja popieriaus. Kavinėse arba pristatant prekes per kurjerį dažnai naudojamasi nešiojamaisiais skaitytuvais, o vidutinio dydžio parduotuvėse ir prekybos centruose įprasti stacionarūs skaitytuvai arba skaitytuvai susieti su kasa.
Akivaizdu, kad globali visuomenė juda link gyvenimo be grynųjų pinigų, todėl mažos ir vidutinės įmonės turi prisitaikyti ir keistis“, – sako E. Dovbyšienė pabrėždama, kad skaitmenizuoti sprendimai leidžia pirkėjams atsiskaityti, o pardavėjams savo pajamas valdyti saugiau.