Teikdami paslaugas verslui, esame pačiame veiksmų epicentre – vykdome pristatymus klientams, nesvarbu, ką jie perka, kokiomis paslaugomis naudojasi ar kur yra įsikūrę. Esame pažengę modernios procesų inžinerijos srityje, projektuojame šiuolaikiškus ir tvarius procesus – visada atsižvelgdami į klientą. Galite tai vadinti banko varikliu, esmine ir kompleksine verslo dalimi.
Esame pačiame veiksmų epicentre
Jei prisijungsite prie mūsų, kartu dirbsime sėkmingame SEB padalinyje, kuriame vykdoma plati pokyčių programa, sprendžiami kompleksiniai uždaviniai ir suteikiama begalė galimybių tobulėti.
Kartu mes įgaliname klientų poreikius, kuriame ateities procesus ir siekiame užtikrinti klientų pasitenkinimą. Daugiau apie tai, ką reiškia dirbti pačiame veiksmo centre, sužinosite toliau pateiktuose vaizdo įrašuose ir darbuotojų pasakojimuose.
Puiki vieta mokytis apie bankininkystę iš pagrindų
„Mūsų darbas prasideda, kai užbaigiamas pardavimas. Kiekvieną dieną dirbame su banko teikiamais dokumentais ir užtikriname, kad viskas veiktų“, – sako Christina Norrbring, kuri vadovauja Paslaugų verslui skyriui ir SEB procesų automatizavimui.
Susipažink su būsimais kolegomis

Einaras Petniūnas
Verslo analitikas SEB grupės paslaugų centre
“SEB tikrai yra daug galimybių, tik reikia jas priimti ir būti atviram pokyčiams. Man pakako užsiprenumeruoti vidinių darbo skelbimų naujienlaiškį.”
Skaityti toliau

Greta Pocė
SEB grupės padalinių užsienio šalyse mokėtinų sumų apskaitos skyriaus vadovė
“Man labai patinka, kad SEB grupės paslaugų centre yra puoselėjama skandinaviška darbo kultūra. Čia labai svarbi darbo ir asmeninio gyvenimo pusiausvyra, atviras bendravimas tarp kolegų ir vadovų, skatinimas tobulėti ir atrasti savo gabumus.”
Skaityti toliau

Mantvydas Lukauskas
Verslo analitikas SEB grupės paslaugų centre
“Jei puikiai atlieku vieną funkciją, ieškau daugiau galimybių prisiimti papildomų atsakomybių. Manau, kad taip vyksta nuoseklus tobulėjimas. Jei jūsų darbas jus nuoširdžiai domina ir norite mokytis daugiau, turbūt ir atsidursite naujose pareigose ar pakilsite karjeros laiptais.”
Skaityti toliau
Naudos ir atlygis
Prisijungę prie SEB galite naudotis patogiomis naudomis visais gyvenimo atvejais. Turime platų ir įvairiapusį pasiūlymą, kuriuo rūpinamės jūsų gerove, taip pat jūsų tobulėjimu ir karjera.
Gauk karjeros patarimų iš „SEB Jobcast“
SEB patiria įspūdingą skaitmeninę transformaciją – ir ši kelionė dar tik prasideda! Atsipalaiduok ir pasiklausyk, kaip SEB technologijų atstovai pasakoja apie įvairias karjeros galimybes banke ir ko gali tikėtis dirbant su mumis.

Christina Norrbring
Paslaugų verslui skyriaus vadovė
Puiki vieta mokytis apie bankininkystę iš pagrindų
„Mūsų darbas prasideda, kai užbaigiamas pardavimas. Kiekvieną dieną dirbame su banko teikiamais dokumentais ir užtikriname, kad viskas veiktų“, – sako Christina Norrbring, kuri vadovauja Paslaugų verslui skyriui ir SEB procesų automatizavimui.
Christina Norrbring SEB dirba jau seniai ir yra ėjusi pareigas įvairiose banko veiklos srityse. SEB ji pradėjo dirbti 2008 m. Technologijų padalinyje, kur buvo atsakinga už 1 200 darbuotojų, dirbančių IT plėtros srityje. Praėjus kiek daugiau nei dešimtmečiui, ji tapo Švedijos bankininkystės padalinio Verslo ir privačių klientų skyriaus verslo plėtros vadove.
Dabar ji perėjo į Paslaugų verslui skyrių irvadovauja maždaug 1 700 darbuotojų. Jie yra jungiamoji grandis tarp klientų ir banko bei pasirūpina visais praktiniais reikalais, susijusiais su paskolomis, lėšų tvarkymu, prekybos atsiskaitymais, klientų ataskaitomis ir institucijų užklausomis.
„Dirbame su visais banko klientų segmentais visose šalyse ir visose rinkose“, – sako ji. „Didžiausi mūsų padaliniai yra Rygoje, Vilniuje, Stokholme ir Singapūre. Verslo paslaugų skyrius yra esminė klientų aptarnavimo grandis ir puiki vieta mokytis tikrosios bankininkystės.“
Būdama Paslaugų verslui skyriaus vadovė, Christina vadovauja darbui, susijusiam su SEB automatizavimo kelione. Ji apima visiškai automatizuotus procesus, kurių metu klientų operacijos atliekamos tiesiogiai, be banko darbuotojų įsikišimo. Ši transformacija vykdoma pasitelkiant robotų programavimą ir vis didesniu mastu – mašininį mokymąsi bei dirbtinį intelektą.
Tikslas yra pagerinti klientų patirtį, sutrumpinti aptarnavimo laiką ir padidinti prieinamumą iki 24 valandų per parą.
„Žinoma, yra sudėtingų klausimų, kuriems spręsti reikia žmogiškojo dialogo. Tačiau daugeliu atvejų klientai tikisi platesnio automatizavimo“, – sako Christina. „Klientas, kuris kreipiasi dėl būsto paskolos, nenori laukti, kol jį aptarnaus, o nori gauti atsakymą iš karto, kad galėtų pats atšaukti, refinansuoti ar išmokėti paskolą. Tas pats ir su įmonėmis. Jos nenori kam nors skambinti, kad gautų ataskaitą apie savo banko duomenis arba pakeistų banko paslaugų teikimo tvarką.“
Platesnis automatizavimas taip pat sumažina klaidų riziką. Kuo daugiau darbo atliekama rankiniu būdu, tuo didesnė klaidų rizika.
Kaip atrodo darbas banke?
Visai ne taip, kaip žmonės įsivaizduoja. Man pasisekė dalyvauti pertvarkoje, kurią šiuo metu išgyvena visas bankų sektorius, o pagrindinis jos variklis yra skaitmenizacija. Tai labai įdomu! Kadangi dirbau įvairiuose banko padaliniuose, taip pat turėjau galimybę pamatyti šią raidą iš įvairių perspektyvų.
Darbas visuomenei svarbioje įmonėje, kuri atlieka gyvybiškai svarbų vaidmenį palaikant ekonomikos plėtrą, taip pat suteikia papildomo gylio. Mane motyvuoja žinoti, kodėl einu į darbą ir matyti tame prasmę.
Ką patartumėte sau, jei sutiktumėte save jaunesnę?
Šiek tiek nusiraminti. Nėra svarbu, kad karjera būtų visiškai aiški ir suplanuota. Priešingai: reikia naudotis pasitaikančiomis galimybėmis, bet žinoti, kas darbe suteikia energijos, o ne tik tas, kas kitų nuomone, yra svarbu. Vertėtų pasikliauti savo nuojauta ir nebijoti išbandyti ką nors naujo.
Jei norite dirbti banke, Paslaugų verslui skyrius tam yra puiki vieta. Čia susipažinsite su visu banko klientų aptarnavimu ir visais jo verslo procesais.

Einaras Petriūnas
Verslo analitikas SEB grupės paslaugų centre
Einaro karjeros istorija:
„Galimybes įmonėje susikuriame patys“
Šiuo metu SEB grupės paslaugų centre verslo analitiku dirbančio Einaro karjeros istorija įkvepianti –baigęs Klaipėdos Stasio Šimkaus konservatoriją ir apie 15 metų grojęs fortepijonu ir akordeonu, nusprendė pasukti į politikos mokslų studijas Vilniaus universitete. Pradėjęs dirbti SEB, taip pat ieškojo savo karjeros kelio – per trejus darbo metus SEB pakeitė keletą pareigų ir šiuo metu yra atsakingas už procesų tobulinimą ir efektyvinimą Lėšų valdymo ir prekybos finansavimo departamente.
Kodėl nusprendei pakeisti karjeros kryptį?
Praėjo apie pusantrų metų SEB, kai pradėjau galvoti apie karjeros pokyčius. Per pastaruosius trejus metus pakeičiau ketverias pareigas, nes supratau, kad noriu išbandyti save ir įgyti daugiau žinių. Niekada nesiekiau, kad mano gyvenimo aprašymas atrodytų tobulai – man svarbiausia, ką aš pats pasiimsiu iš konkrečios darbo patirties, ir kur tai mane nuves. Kai suvokiau, kokią didelę gyvenimo dalį užima darbas, pradėjau kitaip mąstyti – juk darbas daro įtaką tiek tavo asmeniam gyvenimui, tiek asmeninėms savybėms. Todėl tikrai svarbu, kad darbas tiktų ir patiktų.
Su kokiais iššūkiais susidūrei?
Keisti darbą, jo pobūdį nėra lengva. Visų pirma, daugeliui pirmasis trikdis yra finansinis atlygis – pakeitus karjeros kryptį, dažniausiu atveju reikės dirbti už mažesnį atlyginimą. Reikia suprasti, kad tai – tik laikinas pokytis, o per laiką finansinė motyvacija gali net labai padidėti. Kitas trikdis – nepasitikėjimas savo žiniomis, turima patirtimi. Bet ir tuomet reikia sau pasakyti, kad viskas ateis su laiku. Manau, kad, nepaisant įvairios rizikos, išeiti iš komforto zonos tikrai verta. Ypač jeigu jauti, kad dabartinis darbas tavęs netenkina. Svarbiausia būti pozityviam ir tikėti, kad karjeros pokytis bus naudingas. Vis dėlto, kada daryti pokyčius, jeigu ne dabar?
Kas buvo svarbiausia keičiant karjeros kryptį?
Pirmas žingsnis darant karjeros pokytį įmonės viduje – aiški komunikacija su vadovu. Galima ir tiesiogiai paklausti: „Gal matai galimybę, kur aš galėčiau augti? Gal matai kažkokias mano savybes, kurios galėtų būti naudingos einant kokias nors pareigas ar renkantis konkrečią sritį įmonėje?“. Vadovai tikrai gali paskatinti ir parodyti kelią, tačiau sprendimus priimame ir konkrečių veiksmų imamės patys. Keičiant karjerą, labai svarbus ryšys su kolegomis, todėl reikia kurti atvirą ir nuoširdų bendradarbiavimą.
Kaip įmonės kultūra gali paskatinti vidinį mobilumą?
SEB tikrai yra daug galimybių, tik reikia jas priimti ir būti atviram pokyčiams. Man pakako užsiprenumeruoti vidinių darbo skelbimų naujienlaiškį. Manau, kad kolegas paskatinti galima ir savo pavyzdžiu – parodyti, kad keisti karjerą įmanoma net ir neturint konkrečios srities patirties. Aš visiškai neturėjau patirties eiti pasirinktas pareigas, tačiau mano būsimasis vadovas Verslo klientų ir institucijų departamente pastebėjo, kad aš turiu bendrą suvokimą apie banką ir jo procesus. Darbo keitimas toje pačioje įmonėje yra daug sklandesnis procesas – tu jau esi susipažinęs su įmonės kultūra, turi bendrą suvokimą apie įmonės veiklą ir paslaugas.
Kas tau patinka SEB?
Man patinka, kad SEB gali atvirai bendrauti tiek su savo kolega, tiek su aukšto lygio vadovu. Jau daugiau negu trejus metus dirbu įmonėje, ir dar nebuvo situacijos, kad jausčiausi paliktas vienas bandyti spręsti problemas – visada kolegos buvo draugiški, palaikantys ir pasitikintys, vadovai profesionalūs ir skatinantys. Pagarba vienas kitam yra vienas svarbiausių dalykų SEB. Manau, kad ir kiekvienas asmeniškai labai prisidedame prie organizacijos kultūros kūrimo. Kiek tu pats atiduodi savęs kuriant malonią darbo aplinką, tiek jos ir turi.
Kokie tavo hobiai?
Kaip ir darbe, taip ir asmeniniame gyvenime mano patirtis ir pomėgiai yra gana įvairūs. Turiu daug draugų iš savo muzikavimo ir mokymosi Klaipėdoje laikų, taip pat daug pažinčių išlikę iš politologijos studijų. Turiu šunį – Berno zenenhundą – labai daug aktyvaus laiko gamtoje praleidžiu su juo. Manau, kad kiekvienam žmogui atrasti savo hobį yra labai svarbu – erdvę, kurioje tu gali išsikrauti, nesvarbu, ar tai būtų puodų lipdymas, ar sportas. Kai atrandi pomėgį ir gali realizuoti save po darbo, tada lyg savaime atsiranda tavo poilsio režimas, mažiau kreipi dėmesį į įvairias nereikšmingas smulkmenas darbe.

Greta Pocė
SEB grupės padalinių užsienio šalyse mokėtinų sumų apskaitos skyriaus vadovė
Viena svarbiausių šiuolaikinio darbuotojo kompetencijų – gebėjimas prisitaikyti prie pokyčių
Greta Pocė SEB grupės paslaugų centre dirba jau dešimtį metų ir per šį laiką išbandė save keliose profesinėse srityse. Pradėjusi dirbti apskaitos specialiste, aštuonerius metus ji tobulėjo finansų sferoje, kol smalsumas ir noras augti ją paskatino išbandyti naują pareigybę – ji tapo SEB grupės paslaugų centro Vilniuje veiklos koordinatore. Visai neseniai Greta ryžosi dar vienam naujam karjeros pokyčiui – tapo SEB grupės padalinių užsienio šalyse mokėtinų sumų apskaitos skyriaus komandos vadove. Kaip sako Greta, už savo tobulėjimą darbe esame atsakingi mes patys, tačiau svarbu, kad įmonė suteiktų priemones ir sudarytų galimybes mokytis.
Greta, kaip prasidėjo tavo karjeros kelias SEB?
SEB pradėjau dirbti 2011-aisiais. Tuo metu naujas besikuriantis SEB grupės paslaugų centras ieškojo darbuotojų, kurie turėtų finansinį išsilavinimą ir mokėtų vokiečių kalbą. Atitikau visus keliamus reikalavimus ir iškart sutikau su darbu pasiūlymu, nes mane viliojo galimybė dirbti tarptautinėje įmonėje, taip pat norėjau pakeliauti darbo tikslais, praplėsti akiratį. Pradėjusi dirbti, dažnai keliaudavau į Vokietiją – mūsų komandos darbas buvo perimti iš ten veikiančio SEB skyriaus gerosios praktikos ir išmokti procesų, kuriuos vėliau atlikome Vilniaus paslaugų centre. Po pusantrų metų, eidama apskaitos specialistės pareigas, išėjau motinystės atostogų. Kai grįžau į SEB po ketverių metų, viskas buvo labai pasikeitę – buvo įkurtas naujas skyrius, padaugėjo kolegų ir padaugėjo centro teikiamų paslaugų. Vėliau tapau vyresniąja apskaitininke, tada ėjau skyriaus veiklos koordinatorės pareigas, gavau daugiau atsakomybės. Buvau atsakinga už komandos procesų gerinimą, naujokų integravimą į komandą, darbų ir projektų koordinavimą ir t. t. Didesnis mano karjeros posūkis įvyko po maždaug aštuonerių metų darbo SEB – tuomet pasirinkau sritį, kuri buvo visiškai kitokia, negu dirbau iki šiol.
Kaip ir kodėl pasiryžai pakeisti karjerą įmonės viduje?
Pajutau, kad noriu augti, noriu išbandyti kažką naujo. Pamačiau darbo pasiūlymą įmonės vidiniame darbo skelbimų puslapyje – ieškojo SEB grupės paslaugų centro Vilniuje veiklos koordinatoriaus. Man tai buvo visiškai nauja sritis. Kai pradėjau eiti šias pareigas, labai pagilėjo mano žinios apie įmonę – jos procesus, teikiamas paslaugas, jų įvairovę. Tai buvo labai įdomi ir naudinga patirtis.
Visai neseniai ryžausi dar vienam naujam karjeros pokyčiui – tapau SEB grupės padalinių užsienio šalyse mokėtinų sumų apskaitos komandos vadove. Lyderystės tema man visada buvo labai įdomi ir artima.
Kas tave labiausiai motyvuoja tavo darbe?
Mane labiausiai motyvuoja aplinka – žmonės, su kuriais dirbu. SEB visuomet turėjau labai gerą ryšį su savo vadovais. Kai dirbu komandoje su žmogumi, kuriuo tikiu ir pasitikiu, jei man patinka jo idėjos, darbo metodai ir bendravimas – tai mane įkvepia ir skatina tobulėti. Dar mane motyvuoja iššūkiai, ypač tada, jei juos įveikiu ir išmokstu ką nors nauja. Manau svarbu, kad vadovas motyvuotų ir pasitikėtų savo darbuotoju, skirtų naujas užduotis, skatintų augti. Per tuos iššūkius aš stiprinau savo pasitikėjimą savimi, savivertę, motyvaciją.
Kaip manai, kokie bus pagrindiniai įgūdžiai, kurių reikės darbuotojams ateityje?
Manau, kad viena svarbiausių šiuolaikinio darbuotojo kompetencijų – gebėjimas prisitaikyti prie pokyčių. Džiugu, kad šiandien žmonės tampa vis atviresni pokyčiams, drąsiai keičia savo profesinį kelią, o iššūkius vertina kaip galimybę augti. Aš manau, kad per gyvenimą galima išbandyti daug įvairių darbo sričių. Bandydamas naujus dalykus visada įgysi kažką naujo, papildysi savo kompetenciją, praplėsi akiratį. Man visuomet patikdavo pokyčiai. Labai dažnai į tobulėjimą mane vesdavo smalsumas. Žinoma, svarbu išmokti naudotis naujausiomis technologijomis, priemonėmis, kurių šiuo metu turime begalę. Reikia ieškoti, domėtis, būti smalsiam, išbandyti naujus dalykus – tuomet seksis ir pasiekti savo tikslų, ir turėti gerus santykius darbe, ir jaustis gerai darbine.
Kas tau labiausiai patinka SEB?
Man labai patinka, kad SEB grupės paslaugų centre yra puoselėjama skandinaviška darbo kultūra. Čia labai svarbi darbo ir asmeninio gyvenimo pusiausvyra, atviras bendravimas tarp kolegų ir vadovų, skatinimas tobulėti ir atrasti savo gabumus. Manau, kad SEB gali pasiūlyti gerą ir subalansuotą paketą darbuotojui – nuo finansinių privalumų (darbdavio įmoka į pensijų fondą, kasmetinė pelno pasidalijimo programa, privatus sveikatos draudimas ir t. t.) iki geros emocinės darbo aplinkos. Mūsų biuras specialiai suprojektuotas galvojant apie žmogų: įrengtos ne tik patogios darbo vietos, bet ir jaukūs kampeliai, kur galėtum su komanda išgerti kavos ir pasišnekučiuoti. Taip pat įrengti poilsio, meditacijos, žaidimų kambariai, nemokama sporto salė. SEB taip pat labai daug kalbame įvairiomis įtraukties temomis, turime įdomių renginių ir iniciatyvų įmonės viduje, tokių kaip Knygų klubas ir t. t.
Kokie tavo pomėgiai?
Mėgstu keliauti, o dar labiau patinka pats kelionių organizavimo procesas. Man įdomu skaityti apie įvairias šalis, vietoves, ieškoti naujų būdų keliauti. Taip pat patinka stalo žaidimai, joga, interjero dizainas. Su šeima turime karališkąjį pudelį, tad šiuo metu daug laiko praleidžiame su juo. Ilgi pasivaikščiojimai gamtoje padeda atsipalaiduoti, pabūti su savo mintimis. Neseniai pamėgau kalnus ir slidinėjimą.

Karolis Kaminskas
SEB grupės paslaugų centro Personalo administravimo departamento mokymų skyriaus specialistas
Nuolatinis tobulėjimas darbe – kelias į sėkmingą karjerą
SEB grupės paslaugų centro Mokymų skyriaus specialistas Karolis įmonėje dirba jau 11 metų. Nors savo karjerą SEB jis pradėjo kaip banko operacijų specialistas, greitai suprato, kad labiausiai jį domina mokymų sritis. Karolio karjeros istorija rodo, kaip pradedant nuo mažų žingsnių galima atrasti sau įdomią sritį ir sėkmingai pakeisti darbo pobūdį įmonės viduje. Šiame interviu jis dalijasi savo įžvalgomis apie mokymosi visą gyvenimą svarbą, ateities įgūdžius ir motyvaciją tobulėti bei augti savo srityje.
SEB dirbi jau 11 metų. Trumpai papasakok, kaip klostėsi tavo karjeros kelias?
Prieš 11 metų savo karjerą SEB padėjau kaip banko operacijų specialistas ir jau po pusmečio gavau naują atsakomybės sritį – supažindinti naujus SEB darbuotojus su jų atsakomybėmis ir darbo specifika. Man iškart patiko ši rolė ir mačiau jos didelę naudą. Vėliau pradėjau organizuoti ir mokymus kolegoms, kurie dirbo su naujų darbuotojų integracija. Labai norėjau prisidėti prie visų šių procesų, kadangi ši sritis mane labai domino. Pradėjau vesti mokymus, kurti mokomąją medžiagą. Po kiek laiko tapau ir banko operacijų komandos vadovu. Tuo pat metu buvau ir komandos vadovu ir apie 10 proc. savo laiko skirdavau savo papildomai atsakomybei – koordinavau naujokų darbą. Tačiau pastebėjau, kad tie 10 proc. mano skiriamo laiko man yra patys įdomiausi. Todėl, kai tik SEB atsirado laisva vieta dirbti būtent mokymų srityje, iškart kreipiausi ir gavau pasiūlymą dirbti.
Kodėl tave patraukė būtent mokymų sritis?
Dar prieš pradėdamas dirbti SEB, esu dirbęs kitose įmonėse, kuriose irgi teko šiek tiek prisidėti prie naujokų, pradėjusių dirbti, apmokymo. Kai tik SEB man atsirado galimybė įsitraukti į šiuos procesus, iškart sutikau. Mačiau labai didelę šio darbo vertę – kaip svarbu yra tinkamai naujoką supažindinti su jo funkcijomis. Dabar, kai atsirado modernių priemonių, pagalba naujokui tapo daug lankstesnė. Naujos priemonės mums duoda daugiau laisvės bei galimybių.
Kaip manai, kodėl svarbu tinkamai supažindinti naujoką su jo darbo pobūdžiu vos pradėjus dirbti?
Tinkamai darbą įmonėje pradėjęs darbuotojas linkęs organizacijoje pasilikti ilgiau. Ir pats darbuotojas jaučiasi saugiau, kai pačioje pradžioje jam yra aiškiai sudėliota darbo struktūra, procesai. Tinkamai su darbu supažindintas naujokas paprastai darbo vietoje daro ir mažiau klaidų. Taip pat geresnė naujoko psichologinė būsena, greitesnis integravimasis į komandą – tikrai yra daugybė pliusų, kodėl verta investuoti į naujoką ir jo tinkamą priėmimą į komandą. Tinkamos koncepcijos turėjimas yra naudingas ne tik naujokui, bet ir darbuotojui, kuris moko naujoką, ir visai komandai.
Trumpai papasakok, ką daro Mokymosi ir plėtros skyrius?
Mūsų skyriuje dirba apie 40 žmonių. Viena komandos dalis dirba Stokholme, kita čia – Vilniaus SEB grupės paslaugų centre. Mūsų tikslas – diegti SEB darbuotojų mokymų strategiją ir taikyti ją praktiškai. Mūsų darbą galima suskirstyti į tris pagrindines sritis – tai strateginė dalis, kurioje nustatome prioritetus (kokie mokymai turėtų būti svarbūs mūsų darbuotojams), taktinė – pačių mokymų sukūrimas, operacinė dalis – įvairūs darbuotojų klausimai, mokymų ataskaitos, statistika ir t. t.
SEB šiuo metu yra nustatęs rekomenduojamą 42 valandų per metus mokymosi valandų skaičių. Kodėl būtent tiek?
Stebime bendrą rinką, žiūrime, koks vidutinis mokymosi valandų skaičius yra skiriamas kitose panašiose įmonėse. Pagal tokius bendrus pasaulinius vidurkius nusistatome ir savo rekomenduojamas valandas. Džiaugiuosi, kad daugeliui SEB darbuotojų tikrai pavyksta pasiekti 42 valandų mokymosi per metus skaičių. Yra ir nemažai darbuotojų, kurie gerokai viršija šių valandų skaičių. Mūsų vidinėje SEB mokymosi platformoje „Campus“ yra apie 7 000 mokymų. Panašiai tiek turime ir išorinėse platformose. SEB darbuotojai turi prieigą prie maždaug 14–15 tūkst. įvairių mokymų ir kursų. Galimybių labai daug, tik reikia norėti ir žinoti, ko nori išmokti.
Kaip manai, kodėl svarbu mokytis kasdien ir neatsilikti nuo naujausių tendencijų?
Ne tik darbe, bet ir gyvenime, manau, jeigu tu netobulėsi ir neaugsi, tai susidursi su vienomis ar kitomis problemomis. Įgūdžių šiandieniniam darbuotojui tikrai reikia nemažai, o daugelis jų neįgyjami per dieną. Tad reikia nuolat tobulėti ir augti. Nuolat besikeičianti rinka, nauji atsirandantys darbai taip pat mus skatina mokytis naujų įgūdžių.
Ką šiuo metu mokaisi?
Šiuo metu noriu įgyti daugiau filmavimo ir vaizdo redagavimo įgūdžių. Man labai įdomus ir dirbtinis intelektas bei jo technologijos. Manau, kad, kai suprasiu, kokia yra šių technologijų esmė, tai man bus lengviau ją ir taikyti. O kad šių technologijų prireiks, čia jau faktas, jau ir dabar reikia.
Kaip manai, kokie bus svarbiausi ateities įgūdžiai?
Tokie įgūdžiai kaip gebėjimas bendrauti, sudominti, įtraukti, išgirsti kitą išliks aktualūs visada. Iš techninių įgūdžių, manau, labai svarbu bus mokėti naudotis dirbtinio intelekto priemonėmis. Taip pat svarbu domėtis ir tvarumo temomis – ne tik gamtosaugos ar ekologijos aspektu, bet ir suprasti, kaip galima tvariau dirbti, mokytis, kaip tvariau išnaudoti savo laiką ir išteklius.
Ką labiausiai vertini SEB?
Daug dalykų galėčiau išvardinti, bet vienas svarbiausių – kolegos ir komanda. Ir čia kalbu apie komandą plačiąja prasme – į ją įeina ir visos įmonės kultūra, SEB esanti įvairovė, modernus požiūris. Man labai patinka, kad čia yra laisvė priimti spendimus ir būti kūrybiškam, gali įgyvendinti savo idėjas.
Kokie tavo pomėgiai?
Sakoma, kad turi turėti tris hobius – kūnui, protui ir piniginei. Man patinka įvairus sportas – žiemą slidinėju, vasarą kitokia aktyvia veikla užsiimu. Labai patinka kinas, teatras, stalo žaidimai, domiuosi ekonomika, investicijomis.

Mantvydas Lukauskas
Verslo analitikas, SEB grupės sąskaitų ir mokėjimų paslaugų plėtros skyrius, SEB grupės paslaugų centras
Niekada nenustokite ieškoti naujų karjeros galimybių
Mantvydas SEB grupės paslaugų centre dirba jau nuo 2011 metų. Prieš pradėdamas karjerą finansų srityje, jis išbandė statybų inžinieriaus bei kovos menų instruktoriaus darbus. Šiuo metu verslo analitiku dirbantis Mantvydas sako, kad gyvenime labai svarbu būti smalsiam ir atviram naujoms galimybėms. SEB jis vertina kaip organizaciją, kuri suteikia reikiamas priemones ir galimybes tobulėti, tačiau kiekvienas turi pats mokėti jas priimti ir išnaudoti asmeniniam ir profesiniam augimui. Mantvydas visada ieško būdų įgyti naujų žinių ir vertina dalijimąsi patirtimi su kolegomis.
Ar gali pasidalinti plačiau, kaip klostėsi tavo karjera?
Prieš prisijungdamas prie SEB, dirbau statybos inžinieriumi, turėjau šios srities magistro laipsnį. Po 2008 m. krizės perėjau į bankininkystės sritį ir pradėjau dirbti SEB Sąskaitų operacijų skyriuje. Po pusmečio prisijungiau prie Mokėjimų rezervavimo komandos, kurioje išdirbau trejus metus. Kitas mano darbas buvo Fondų administravimo ir operacijų skyriuje, man visiškai naujoje srityje, kur dirbau dar trejus metus, o kai gimė sūnus, išėjau tėvystės atostogų. Per tą laiką supratau, kad man norisi kažko naujo ir noriu daugiau sužinoti apie verslą. Atsirado laisva darbo vieta dabartiniame mano departamente. Nusprendžiau pabandyti ir gavau darbą, kuriame per pastaruosius penkerius metus įgijau daug patirties grynųjų pinigų valdymo ir verslo srityse, kuri mane atvedė į dabartines verslo analitiko pareigas.
Kas tave įkvėpė pasirinkti tokią karjerą?
Esu iš tų žmonių, kurie visada siekia daugiau ir reikalauja iš savęs daugiau. Keisdamas pareigas, susipažinau su skirtingomis sistemomis ir darbo procesais. Visada stengiuosi mąstyti atvirai. Jei puikiai atlieku vieną funkciją, ieškau daugiau galimybių prisiimti papildomų atsakomybių. Manau, kad taip vyksta nuoseklus tobulėjimas. Jei jūsų darbas jus nuoširdžiai domina ir norite mokytis daugiau, turbūt ir atsidursite naujose pareigose ar pakilsite karjeros laiptais.
Kas tau patinka SEB?
Iki darbo SEB dirbau tik vietos įmonėse, tad labai norėjau išbandyti darbą tarptautinėje komandoje. SEB viskas man buvo nauja ir įdomu: skirtingi darbo būdai, požiūriai ir darbo priemonės. Man buvo įdomu daugiau sužinoti apie skandinavišką gyvenimo ir darbo kultūrą. Man patinka, kad SEB labai vertinami tarpusavio santykiai. Čia sutinku daug įdomių žmonių ir kartu sprendžiame įvairias iškilusias problemas. Dalijamės patirtimi, mokomės vieni iš kitų. Be to, man patinka, kad čia visada galima išsakyti savo nuomonę. Galima aptarti klausimus su savo komanda ar vadovais, drąsiai pasidalyti savo požiūriu.
Ar SEB suteikia augimo galimybių?
SEB yra daug galimybių. Tai didelė organizacija, kuri nuolat keičiasi ir auga. Čia galima keisti karjerą įmonės viduje, dalyvauti įvairiose konferencijose ir mokymuose, tačiau asmeninis augimas priklausys tik nuo jūsų pačių požiūrio. Reikia turėti vidinį variklį, būti smalsiam ir siekti išmokti naujų dalykų bei įgyti naujų žinių. Svarbu ieškoti naujų tikslų, o tada dirbti tam, kad juos pasiektumėte.
Ką galėtum patarti žmonėms, norintiems žengti naują karjeros žingsnį?
Turite suprasti, kad viskas priklauso nuo jūsų pačių, kad ir ką darytumėte. Ieškokite toliau ir nesustokite. Visada stenkitės mąstyti atvirai ir nusistatykite racionalius tikslus. Būkite smalsūs, atviresni, ir siekite sužinoti daugiau. Kad ir kaip atrodytų situacija, visada yra sprendimas, galimybė ir pasirinkimas. Tik niekada nenustokite jų ieškoti.
Kokie tavo pomėgiai?
Šiuo metu stengiuosi palaikyti fizinį aktyvumą ir kuo daugiau laiko praleisti su šeima ir sūnumi. 14 metų intensyviai praktikavau kovos menus, turiu keturis juodus diržus ir kurį laiką dirbau kovos menų instruktoriumi. Galiu pasakyti, kad tai man padėjo išsiugdyti vidinę stiprybę. Dėl šios patirties vis dar tebesu susitelkęs į kovos menus ir japonų kultūrą. Taip pat labai domiuosi menu ir tapyba.

Simona Paurytė
SEB grupės paslaugų centro Duomenų ir Ataskaitų rengimo paslaugų departamento veiklos koordinatorė
Kaip santykiai darbe padeda augti: Simona apie savo karjeros kelią SEB
Simona SEB dirba jau penkerius metus, per kuriuos išbandė tris skirtingas pareigas – klientų aptarnavimo, bankinių operacijų specialistės ir veiklos koordinatorės viename iš SEB departamentų, kur dirba iki šiol. Pasak Simonos, didžiausią profesinį ir asmeninį augimą jai suteikė bendradarbiavimas bei užmegzti ryšiai su kolegomis, kurie nuolat skatino augti ir tobulėti. Šiandien Simona aktyviai kuria bei kviečia SEB kolegas prisijungti prie įvairių iniciatyvų, kurios suteikia kasdieniam darbui daugiau prasmės, stiprina kolegų tarpusavio ryšius ir padeda kurti bendruomenišką atmosferą.
Papasakok, kaip klostėsi tavo karjera SEB?
SEB dirbu jau penkerius metus. Pirmiausia įsidarbinau klientų aptarnavimo specialiste, vėliau – bankinių operacijų specialiste, po dvejų metų mane paaukštino pareigose ir beveik metus išdirbau vyresniąja bankinių operacijų specialiste. Šiuo metu esu SEB grupės paslaugų centro Duomenų ir Ataskaitų rengimo paslaugų departamento veiklos koordinatorė. Pastarasis karjeros pokytis buvo gana didelis – naujoje pozicijoje atsakomybės ir darbo pobūdis visiškai pasikeitė.
Koks buvo pirmasis įspūdis prisijungus prie SEB?
Santykiai ir jų puoselėjimas SEB atsiskleidė jau nuo pat pirmųjų mano darbo dienų. Man buvo paskirtas mentorius, kuris mane įvedė į darbo procesus, supažindino su kolegomis, įmonės kultūra, darbo vieta. Tai mane labai maloniai nustebino, nes iki tol dar nebuvo tekę susidurti su tokiu dideliu dėmesiu naujokui. Manau, kad tai labai svarbus žingsnis įmonei – parodyti darbuotojui, kad jis yra svarbus, įdomus, laukiamas įmonėje. Tai suteikia daugiau pasitikėjimo savimi pirmosiomis darbo dienomis.
Prisijungusi prie SEB, neturėjau tiek daug pasitikėjimo savimi – nebuvau įgijusi daug darbinės patirties, tad man buvo šiek tiek neramu, kad visi SEB kolegos bus profesionalai, daug geriau išmanantys savo darbą. Ir iš tiesų, SEB dirba labai daug profesionalų, tačiau yra ir tokių, kaip tu – ką tik prisijungusių ir besimokančių kartu. Man labai patiko, kad net būdamas naujoku, gali turėti lygiavertį darbinį santykį ir draugišką ryšį su savo vadovu ar kolega, kuris SEB dirba jau daugelį metų.
Kodėl nusprendei pakeisti poziciją?
Ryšys su kolegomis ir šįkart suvaidino lemiamą vaidmenį. Prie naujos pozicijos prisijungiau kolegos paskatinta, nes jis matė mano potencialą ir tikslus. Esu žmogus, kuris nebijo atvirai kalbėti apie savo siekius, todėl aplinkiniai gerai žinojo, kur link noriu judėti. Tas atvirumas, bendravimas ir kolegų palaikymas padėjo žengti naują žingsnį mano karjeros kelyje – ir tai buvo geriausias mano priimtas sprendimas.
Kokios yra pagrindinės tavo darbinės atsakomybės?
Dabartinis mano darbas yra labai dinamiškas – tenka daug planuoti, bendrauti su kolegomis ir koordinuoti įvairias veiklas. Esu atsakinga už vidinę komunikaciją mūsų departamente, administruoju komunikacijos kanalus, kuriu juose įvairias rubrikas, ir informuoju darbuotojus apie pokyčius organizacijoje. Taip pat organizuoju įvairius renginius bei iniciatyvas, kurie padeda stiprinti mūsų, apie 240 žmonių, bendruomenę.
Kas tau svarbiausia tavo darbe?
Santykiai su kolegomis man yra labai svarbūs. Juk darbe praleidžiame didžiąją savo laiko dalį, ir jį norime praleisti su žmonėmis, kurie yra supratingi, priimantys, norintys padėti. Tokioje aplinkoje drąsu ir kalbėti, ir klausti, ir būti savimi – suteikiamas psichologinis saugumas, kuris labai svarbus darbovietėje. Bendravimas ir geras ryšys su vadovu man taip pat yra labai svarbus – jis man labai padėjo mano karjeros kelyje.
Kaip manai, kodėl santykiai darbe yra svarbūs ir ką jie tau suteikė?
Manau, kad ryšiai su žmonėmis yra esminis veiksnys, padedantis judėti į priekį tiek asmeniniame, tiek profesiniame gyvenime. Stiprus ryšys su kolegomis ne tik palengvina kasdienį darbą, bet ir atveria daugiau karjeros galimybių – tampi labiau pastebimas ir vertinamas. Be to, dalijimasis su kitais suteikia daugybę privalumų: gauni grįžtamąjį ryšį, kuris padeda augti, ir motyvuoja siekti daugiau.
Santykiai su vadovais man suteikė daug drąsos ir motyvacijos karjeros kelyje. Vienas ryškiausių pavyzdžių – tuometinės vadovės palaikymas, kai ji patikėjo man koordinuoti 600 žmonių komandą SEB vasaros šventės metu. Tuo metu buvau neseniai pradėjusi eiti naujas pareigas, tad nors ir jaudinausi, pajutau didžiulį vadovės tikėjimą mano gebėjimais. Man labai svarbu, kad vadovas vertintų mano kompetencijas ir skatintų imtis atsakomybės. Už tai esu dėkinga SEB – čia turiu galimybę mokytis, augti ir stiprinti savo pasitikėjimą savimi.
Kaip kurti stiprius ryšius su kolegomis?
Vienos formulės čia nėra, tačiau aš vadovaujuosi principu – elkis su kitais taip, kaip norėtum, kad su tavimi elgtųsi. Empatija, draugiškumas ir atvirumas – pagrindinės vertybės, kurios padeda kurti gerus santykius. Svarbu nebijoti pasakyti gerą žodį, išklausyti kitą nuomonę ir ieškoti bendrų sprendimų. Nuoširdumas taip pat visada padeda pralaužti ledus.
Ką mėgsti veikti laisvalaikiu?
Mano laisvalaikis, kaip ir darbas, yra labai dinamiškas. Nuo vaikystės mėgstu rakečių sportą – anksčiau žaidžiau tenisą, dabar žaidžiu padelį. Taip pat mėgstu išbandyti įvairias fizines veiklas – neseniai dalyvavau keliuose bėgimo varžybose. Be to, mane domina makiažo subtilybės: mokausi šios srities pagrindų ir domiuosi dekoratyvine kosmetika. Nuo pat vaikystės iki dabar nenustoju ieškoti savęs, naujų veiklų bei galimybių. Tikiu, kad gyvenimas tuo ir įdomus.