Keisti kalbą:

Kaip be didelių investicijų atsidaryti filialus užsienio šalyse?

„Blogas ta karys, kuris nenori būti generolu“, – skelbia senas posakis. O savo verslo idėja užkariauti pasaulį trokšta kone kiekvienas ambicingas verslininkas. Tačiau verslo plėtra – brangus malonumas. Norint atidaryti įmonės filialus užsienyje kainuoja daug laiko, pastangų ir, be abejo, pinigų. Šiame vaizdo įraše Šarūnas Belickas, „IT City“ įmonės vadovas, dalijasi patarimais, kaip be didelių investicijų atidaryti filialus užsienio šalyse, ir ragina nebijoti daryti mažų klaidų – jos padeda greičiau judėti į priekį ir įgyvendinti užsibrėžtus tikslus. „IT City“ įmonė kuria interneto svetaines, teikia rinkodaros paslaugas ir siūlo IT sprendimus ir Lietuvos, ir užsienio klientams. Remdamasis savo patirtimi, „IT City“ vadovas Š. Belickas pataria, į ką atkreipti dėmesį norint atidaryti įmonės filialus užsienio šalyse, kada geriausia planuoti verslo plėtrą.

Verslo vystymui #Augimas
  • Kada planuoti verslo plėtrą užsienyje?
  • Ko reikia, kad būtumėte laikomi patikimu verslo partneriu?
  • Kokios naujos priemonės padeda reguliuoti įmonės pinigų srautus?
  • Kodėl verta nebijoti daryti klaidų?

Kaip atsidaryti įmones kitose šalyse?

Siūlau atkreipti dėmesį, kad verslo plėtrą planuoti užsienyje reikia tik tada, kai yra suformuotas apčiuopiamas verslo modelis. Neužtenka vieno iš punktų. Reikia viso komplekso – prekės ženklo, komandos, patirties, gerų rekomendacijų. Ypatingai padeda jeigu turite vietinėje rinkoje klientą, kuris yra tarptautinė žinoma kompanija. Tada iš karto į jus žiūri kaip į patikimą partnerį, kuris savo šalyje jau yra jau daug pasiekęs ir, natūralu, kad jis gali klonuoti savo verslą ir kitoje šalyje. Taip pat dauguma įmonių labai užsivelia tobulindami savo komercinę medžiagą, aptarinėdami, kaip jie ieškos klientų, o ne juda į priekį ir tiesiog mokosi procese. Mažos klaidos priveda prie didesnės perspektyvos, didesnės sėkmės. Verta jas daryti vien tam, kad judėtum į priekį. Neverta tobulinti iki idealumo ir stovėti vietoje. Kadangi jūs anksčiau ar vėliau sužinosite informaciją, kuri jus privers keisti jūsų marketingo strategiją.

Eksporto rizikos

Norėčiau atkreipti dėmesį, kad plėtra užsienyje yra ilgalaikis procesas, reikalaujantis tiek laiko, tiek finansinių išteklių. Netgi radus didelį užsakymą, tai negarantuoja sėkmės savaime. Kadangi, pavyzdžiui, Austrijoje atsiskaitymo terminas gali būti 180 dienų, Vokietijoje – 90 kalendorinių dienų. Tad jūs turite turėti kapitalo išlaukti tos sėkmės. Atminkite, kad nauji užsakymai reikalaus taip pat papildomų resursų. Jūs visa tai turite įsivertinti. Kitas niuansas – Skandinavijos šalyse jeigu jūs turėsite neįgyvendintą projektą, jums ateityje bus sunku gauti didesnius projektus, nes jūs jau turėsite blogą rekomendaciją.

„Smartfin“ – programa, padedanti reguliuoti įmonės pinigų srautus

Lietuvoje dažnai mažos ir vidutinės įmonės remiasi buhalterinės apskaitos duomenimis, bet, deja, tai yra praeities duomenys, kurie dažniausiai nepadeda prognozuoti ateities. Nors įmonė ir dirba pelningai, gale metų balansas teigiamas, bet eigoje būna patiriamos duobės, kurios gali brangiai kainuoti, gali tekti brangiai skolintis, prarasti darbuotojus, vėluoja atlyginimai. Dėl šios priežasties sukūrėme įrankį, kuris vadinasi „Smartfin“. Jis padeda prognozuoti pagal sąskaitų mokėjimų terminus, kokių jūs pajamų ar išlaidų turėsite ateityje dienos tikslumu. Ir tai padeda lanksčiai realiu laiku reaguoti į situaciją.

Bijoti suklysti ar žengti drąsiai?

Mažos klaidos procese yra geriau, nes jos priveda prie perspektyvų. Ir galbūt toks perspektyvos tampa didele sėkme. Jeigu mes ilgą laiką skirsime kokybiškam, labai ilgam idealumo siekimui, mes nežengsime pirmųjų žingsnių ir nesužinosime realybės ar tikrai judame teisinga kryptimi. Manau, kad bet kokiu atveju, kuo greičiau judėti į priekį versle yra svarbu. Tuo labiau, kad mažos ir vidutinės įmonės privalumas būtent ir yra lankstumas ir greitis. Manau, kad tą ir verta naudoti.

Kiekvienam Jūsų verslo etapui

1
 

  Verslo pradžiai  

Ekspertų įžvalgos sėkmingai verslo pradžiai – nuo idėjos išgryninimo iki rinkodaros patarimų. 

2
 

  Verslo vystymui  

Efektyvus verslo valdymas ir gerosios praktikos: operacijų ir procesų optimizavimas, komandos plėtra ir kt. 

3
 

  Verslo augimui  

Rinkos dalyvių požiūris į klientų bazės plėtojimą, pažangų technologijų naudojimą, verslo modelio adaptavimą. 

Pasitikėjimas savimi. Kiekvieno sėkmingo verslo pradžia

Pradėkite verslą su SEB

Sužinoti daugiau