Geriausias jaunojo verslininko vaistas – kritika, kurią reikia išmokti priimti ir pakeisti kuriamo verslo modelį taip, kad galėtumėte nuolat tobulinti savo idėją. „BZN start“ įkūrėja, didžiausios Lietuvoje jauno verslo informacijos platformos redaktorė Živilė Baubonienė vaizdo įraše pataria ieškoti ne vienkartinių pirkėjų, o tų žmonių, kurie suteiks grįžtamąjį ryšį apie kuriamą paslaugą ar produktą. Pasak jos, svarbiausia išsiaiškinti, ko ieškote, ar tenkinate kliento lūkesčius ir svarbiausia – veikti, nes tai rodo, kad einate savo tikslo link.
Startuoliai ieško patarimų, bet labai nemėgsta mokytojų. Bet šiuo atveju, klientas ir jo paieška yra labai svarbus etapas pačioje pradžioje. Kaip man jį surasti? Kur surasti? Dėl kokių priežasčių? Reikia labai gerai, aiškiai žinoti, ko tu ieškai. Ar tu ieškai pirmiausia pirkėjo, kuris nori užmokėti už tavo būsimą paslaugą ar prekę, ar tu ieškai pirmiausia atsako, to vadinamojo „feedback‘o“, ir kad apie tave pradėtų kalbėti visi. Inicijuoti kalbas forume, kokiame nors bloge, socialiniuose tinkluose dabar yra be galo daug galimybių.
Nes jeigu tu ieškosi iš karto savo prekei pirkėjo, jis ją įsigyti gali tik vieną kartą, na, gal du. Bet tu niekada nežinosi, kaip prekę patobulinti ir ar tai iš tikrųjų tas produktas, kurio reikia klientui. Todėl pirmiausia visada startuoliai išmėgina ir ieško būdų, kaip sužinoti, ar ta prekė ir paslauga yra reikalinga ir kam. Jie nori sužinoti tą tikrąjį „feedback‘ą“, tą tikrąją nuomonę, kuri yra labai svarbi, nes be jos kitų klientų niekada nerasi. Dėl to visada reikia pirmiausia suprasti, kad reikia ieškoti ne pirkėjo, bet to kliento, kuris gali prisidėti prie tavęs kalbėdamas apie tavo idėją. Aišku, pirmiausia tai vadinamasis startinis penketukas – tavo feisbuko grupė, kurioje dažniausiai yra tavo draugai, nes kalbos sklinda per draugus draugams. Tiktai tu turi suvokti ir įdėti tokią žinutę, kuri leistų ir juos skatintų kalbėti apie tai. Sakoma, kad geriausias tavo vaistas yra kritika. Nes jeigu tą kritiką, kurią tu gausi, išmoksi konvertuoti į teigiamą konversiją ir žinosi, kaip prekę patobulinti, tau bus viskas labai gerai.
Tu visada pajausi, jeigu tu juos mylėsi ir jeigu tai darysi ne dėl pinigų, o pirmiausia dėl to, kad tu nori iš tikrųjų padėti jiems išspręsti problemą, nes bet koks verslas sprendžia problemą. Tu tai tikrai pajausi. Čia nėra tokio – bus ar nebus. Visada pajausi ir suprasi, nes jie tave pradės sekti – ar tavo verslo profilį, ar tave patį, jeigu tu formuoji savo blogą ir panašiai.
Labai žinomas restoranas, bet ne šefu, o savo socialine išmone ir savo socialiniu imlumu, įėjo į rinką visai kitokiu būdu. Ir pradėjo apie save kalbėti tuo tonu, kuris yra šiandien madingas tarp klientų. Na, tarkime, vietoj „š“ raidės naudoja „sh“. Jeigu aš rašau žodžio gale „ų“ taisyklingai, tai jie žinutėje visur rašo „ū“, nes tai parodo, kaip žmonės susirašinėja šiandien, vartoja mažai lietuviškumo. Visos jų žinutės, visas paaiškinimas ir pristatymas yra būtent ta vartotojiška kalba, kuria šiandien mes susirašinėjame. Mes patys juk parašome žinutę be jokių balsių. Tad visa ta integracija yra per aktualijas. Ir jie labai stipriai išnaudoja tai, kas yra aktualu šiandien. Kokie įvykiai susiklostė? Jie išverčia savaip, patraukia juos į socialinį tinklą ir apie juos kalba visi. Jie eina, aišku, galbūt labai aštriu keliu. Bet tas aštrus kelias turi ir kitą pusę – jie eina atviro žodžio keliu. Tai yra laisvė žodžiui. Toks jų supratimas. Hipsterinis, hedonistinis, bet jie tai mėgsta ir jiems labai puikiai sekasi. Norint paleisti normalią marketingo kampaniją ir surasti savo klientus, reikėtų beprotiškų pinigų. O jie tą padarė su savo galva, su savo išmone, tiesiog įdėdami kūrybingumo, suprasdami, ko vartotojui reikia. Šiandien jie jau atsidarę vietoje vieno, tris restoranus. Tai yra tikrai labai daug. Nors iš tikrųjų tokių pačių verslų yra nemažai, bet jie surado savo nišą. Ir visi žmonės nori ten ateiti. Jiems patinka dėl to, kad restoranas dirba ne tada, kada yra užrašytos valandos, bet iki tol, kol jie turi kiaulės. Ji baigėsi – viskas. Darbas baigtas. Tu gali laukti valandą. Tu piktiniesi, bet kitą kartą vis tiek nori čia ateiti. Jie apeliuoja į tai, ko žmonės nori, trokšta. Dėl to labai svarbu leidžiant žinutę pagalvoti, kur tu sukursi klientui alkį ir troškulį. Jeigu jis bus alkanas ir jaus troškulį, jis visada ateis. To galiu linkėti visiems, nes tai yra labai svarbu. Palikti klientą truputį alkaną. Jis tada ateis.
Ekspertų įžvalgos sėkmingai verslo pradžiai – nuo idėjos išgryninimo iki rinkodaros patarimų.
Efektyvus verslo valdymas ir gerosios praktikos: operacijų ir procesų optimizavimas, komandos plėtra ir kt.
Rinkos dalyvių požiūris į klientų bazės plėtojimą, pažangų technologijų naudojimą, verslo modelio adaptavimą.
Savo interneto svetainėje mes naudojame slapukus ir dalijame juos į dvi kategorijas. Privalomieji slapukai yra būtini svetainės veikimui užtikrinti, ir yra automatiškai įdiegiami Jūsų įrenginyje, Jums pirmąkart apsilankius mūsų interneto svetainėje. Tam, kad suteiktume Jums geriausią galimą naršymo patirtį, o taip pat personalizuotą informaciją apie mūsų teikiamas paslaugas, mes taip pat naudojame neprivalomuosius slapukus – statistinius, funkcinius ir rinkodaros – slapukus. Jei nesutinkate su nebūtinųjų slapukų naudojimu, spustelėkite „Tik būtinieji slapukai“.
Daugiau informacijos rasite mūsų Slapukų politikoje.
Norėdami peržiūrėti ar pakeisti slapukų nustatymus, spustelėkite „Keisti nustatymus“.
Kartu su privalomaisiais slapukais, kurie yra būtini svetainės veikimui užtikrinti, taip pat naudojame statistinius, funkcinius ir rinkodaros slapukus. Šie slapukai ne tik padeda naudotojui lengviau naršyti interneto svetainėje, bet ir suteikia mums informacijos apie tai, kaip ji (interneto svetainė) yra naudojama.
Slapukas – tai nedidelis informacijos failas, susidedantis iš raidžių ir skaitmenų, kurie iš svetainės, kurioje apsilankote, išsiunčiami ir išsaugomi Jūsų įrenginyje, kurį naudojate naršymui. Slapukai veikia kaip techninė pagalba ir įvairiais būdais palengvina naudotojų naršymą svetainėje. Slapukai, naudojami mūsų interneto svetainėje, yra siunčiami SEB ir trečiųjų šalių, ir yra saugomi skirtingais būdais, priklausomai nuo slapuko tipo. Slapukų nustatymus galite valdyti žemiau. Daugiau informacijos rasite mūsų Slapukų politikoje.