Genialumas slypi paprastume. Šio posakio teisingumą liudijančių pavyzdžių verslo pasaulyje apstu. Tokios pasaulinio milžinės bendrovės kaip „YouTube“, „Apple“, „Uber“ ar lietuviška įmonė „Deeper“ išaugo nuo, atrodo, visiškai paprastos idėjos. Kokios verslo idėjos patraukliausios investuotojams – verslo angelams? Šiame vaizdo įraše „Verslo angelų fondo I“ partneris Arvydas Strumskis atskleidžia, kokias verslo idėjas nori remti verslo angelai ir į kokias įmones verslo angelų fondas paprastai atsisako investuoti. Taip pat vaizdo įraše A. Strumskis pateikia konkrečius pavyzdžius, rodančius, kad paprastos, lengvai suprantamos ir realizuojamos idėjos dažniausiai sulaukia didelės sėkmės.
Kokios verslo idėjos gali pritraukti verslo angelų investicijas?
Šnekant apie įmonės amžių, skirstyčiau įmones į jaunas ir senas. Jaunos, senos, seniai įsteigtos įmonės gali būti labai jaunos, nes pastoviai atsinaujina. Jaunos įmonės gali būti visiškai pasenusios, nes dirba segmentuose, kurie yra mirštantys, technologinės žinios yra prastos. Tad amžius nėra svarbu. Svarbu, kad greitai juda. Nuolatinis eksperimentavimas. Nuolatinis mokymasis. Mokymasis yra tai, kas iš tikrųjų ir vadovus veda į priekį. Jeigu to nebus, nebus nuolatinio mokymosi, tai sunku šnekėti apie kažką labai prasmingo ilgoj perspektyvoj, turint galvoj, kad angelai yra nuolat besimokanti publika. Nes žmonės, kurie yra daug pasiekę, jie tiesiog jie daug knygų skaitė, daug klaidų padarė, daug ko išmoko.
Mes, pirmasis fondas, jau esame investavę į eilę įmonių, daugiau nei trisdešimt. Tai buvo labai jaunos įmonės, kurios dar nebuvo net prasidėjusios. Buvo diplominio darbo gynimas ir tada buvo pateiktas pasiūlymas. Buvo įmonės, kurios labai senos, ir bet nuolat atsinaujinančios ir besivystančios.
Kitas labai svarbus dalykas, kad idėja turi būti paprasta. Turi būti lengvai komunikuojama, gerai suvokiama ir realizuojama. Nes mes kažkodėl turim tendenciją, galbūt čia mažos rinkos simptomatika, bet mes turim tendenciją daryti daug vienu metu. Mes darysim tą, tą, tą, be to, dar tą, tą, tą padarysim, po to visa tą sujungsim ir gausim trečią tą. O ką mes iš tikrųjų darom?
Jeigu pasižiūrėtume į visus sėkmingus verslus, kiek jų yra buvę pas mus ar kitur, tai visi jie yra paprasti. „Deeper“ sonaras, įmeti ir matai žuvų yra, nėra. „Uber“ – sėdi, važiuoji. „Google“ – tai yra paieškos sistema. „Google“ nedaro jokių televizijų, nedaro nieko, išskyrus paiešką. Ir paieškoje jie yra genijai, kol kas bent jau. Jie yra geriausi arba vieni iš geriausių. Ta situacija, matyt, jau greitai keisis. Bet kai jie bando kažkokius kitokius egzotiškus dalykus daryti – akinius kažkokius, dar kažką, – prasideda nesėkmių grandinė.
Tad kai jaunas žmogus ateina turėdamas idėją, ji turi būti paprasta. Mažiausi pasaulyje lazeriai, valymo necheminės valymo priemonės. Kas dar? Sveikesnis sisteminis maistas. Tai turi būti lengvai suvokiama. Jeigu tai yra lengvai suvokiama investuotojams, yra tikimybė, kad tas verslas gali išaugti. Jis gali augti. Sudėtingi verslai neauga. Visokie tokie, kur vienur bėgi, kitu dar kažkokie keliai, jie stagnuoja. Tai turi būti paprasta. Turi būti paprasta, aiški, realizuotina idėja.
Ko verslo angelai tikisi iš įmonių ar idėjų, į kurias investuoja?
Yra eilė verslo angelų, kurie investuoja labai siaurose nišose, tarkime, tik Lietuvoje. Mes labai retai investuojam į įmones, kurios dirba tik Lietuvoje. Nes Lietuvos potencialas, kad ir kaip tėvynę mylim, jis yra labai žemas. Mes vis dar esam šiek tiek užsidarę tarp Klaipėdos ir Druskininkų, bet sienų nėra. Ir tas jauno ar vyresnio verslininko sugebėjimas. Anglų kalbos sugebėjimai, fizinis pasirengimas. Verslas yra fiziškai sunkus darbas. Atrodo, išsėdėti dvylika valandų ne kiekvienas gali. Tam reikia ne tik didelę apatinę dalį turėti, tam tiesiog reikia ir užsispyrimo, ir energijos. Yra masė dalykų, kurie, galų gale, suveda visi į vieną tokį paprastą paprastą sprendimą – mes galim bendradarbiauti ir yra tikimybė, kad pasieksim rezultatų.
Ekspertų įžvalgos sėkmingai verslo pradžiai – nuo idėjos išgryninimo iki rinkodaros patarimų.
Efektyvus verslo valdymas ir gerosios praktikos: operacijų ir procesų optimizavimas, komandos plėtra ir kt.
Rinkos dalyvių požiūris į klientų bazės plėtojimą, pažangų technologijų naudojimą, verslo modelio adaptavimą.
Savo interneto svetainėje mes naudojame slapukus ir dalijame juos į dvi kategorijas. Privalomieji slapukai yra būtini svetainės veikimui užtikrinti, ir yra automatiškai įdiegiami Jūsų įrenginyje, Jums pirmąkart apsilankius mūsų interneto svetainėje. Tam, kad suteiktume Jums geriausią galimą naršymo patirtį, o taip pat personalizuotą informaciją apie mūsų teikiamas paslaugas, mes taip pat naudojame neprivalomuosius slapukus – statistinius, funkcinius ir rinkodaros – slapukus. Jei nesutinkate su nebūtinųjų slapukų naudojimu, spustelėkite „Tik būtinieji slapukai“.
Daugiau informacijos rasite mūsų Slapukų politikoje.
Norėdami peržiūrėti ar pakeisti slapukų nustatymus, spustelėkite „Keisti nustatymus“.
Kartu su privalomaisiais slapukais, kurie yra būtini svetainės veikimui užtikrinti, taip pat naudojame statistinius, funkcinius ir rinkodaros slapukus. Šie slapukai ne tik padeda naudotojui lengviau naršyti interneto svetainėje, bet ir suteikia mums informacijos apie tai, kaip ji (interneto svetainė) yra naudojama.
Slapukas – tai nedidelis informacijos failas, susidedantis iš raidžių ir skaitmenų, kurie iš svetainės, kurioje apsilankote, išsiunčiami ir išsaugomi Jūsų įrenginyje, kurį naudojate naršymui. Slapukai veikia kaip techninė pagalba ir įvairiais būdais palengvina naudotojų naršymą svetainėje. Slapukai, naudojami mūsų interneto svetainėje, yra siunčiami SEB ir trečiųjų šalių, ir yra saugomi skirtingais būdais, priklausomai nuo slapuko tipo. Slapukų nustatymus galite valdyti žemiau. Daugiau informacijos rasite mūsų Slapukų politikoje.