Jūsų preke ar paslauga sužavėtas klientas gali padidinti jūsų pardavimo mastą. Apie tai, kodėl labai svarbus patenkintas klientas ir kaip neprarasti su juo ryšio, vaizdo įraše pasakoja rinkodaros ekspertas Björnas Ühssas.
Kaip pasiekti, kad jus klientai prisimintų? Kaip užsitikrinti, kad jus pirkėjas rekomenduotų savo draugams ir artimiesiems? Pirma, pasirūpinkite, kad jiems būtų paprasta apie jus dalintis informacija, bet kartu suteikite jiems ir priežastį tai daryti.
Paklausę klientų, ar jie buvo patenkinti pirkdami jūsų produktą, juos galėsite suskirstyti į tris grupes. Klientų rekomendavimo indeksas (Net Promoter Score) jums padės nustatyti, kiek tikėtina, kad jūsų klientas jus rekomenduos kitiems.
1 grupė. Tie, kurie jūsų produktą ir paslaugas įvertino 9–10 balų, yra jūsų ambasadoriai. Būtent jiems jūs norėsite nusiųsti elektroninį laišką, kuriame pasiūlysite nuolaidą kitam pirkiniui. Bet būtina žinoti, kas tie klientai yra. Didieji duomenys gali padėti atsakyti į šį klausimą, bet kontaktus surinkti galima ir paprastos apklausos būdu, kai kartu paprašoma nurodyti elektroninį paštą.
2 grupė. Vartotojai, kurie jus įvertino 7–8 balais, yra tie, kurie naudoja jūsų produktą, bet nėra iki galo juo patenkinti. Galbūt nepakankamai įdėjote papildomo darbo arba klientai nemato vertės, kurią suteikia jūsų produktas? Jūsų tikslas šios grupės klientus perkelti į klientų, produktą ar paslaugą įvertinusių 9–10 balų, grupę.
3 grupė. Jei klientai įvertino mažiausiais balais (0–6 ), jūsų tikslas, kad taip prastai jūsų prekės ir paslaugos nebūtų vertinamos. Todėl, kalbant apie šią pirkėjų grupę, labai svarbu sužinoti, kodėl jie jus įvertino taip prastai. Tai jums padės ištaisyti klaidas ir užsitikrinti, kad ateityje tokių klientų būtų mažiau.
Klientų nuomonės įtaką pats pajutau naudodamasis interneto parduotuve „Amazon“. Vienu metu buvau vienas iš geriausiai vertinamų pardavėjų šioje parduotuvėje. Tereikėjo vieno trijų žvaigždučių įvertinimo, ir mano visas verslas pradėjo kristi. Ir tai buvo trys žvaigždutės, net ne viena. Šiandieniniame pasaulyje, ypač socialinės medijos laikais, klientų nuomonė apie jus turi neįtikėtinai didelę reikšmę. Jums gali prireikti 20 aukščiausią įvertinimą skiriančių žmonių, kad vėl atgautumėte vieno nepatenkinto kliento sukeltą nepasitikėjimą.
Būtų nuostabu, jei jums pavyktų rasti būdą, kaip kiekvienas klientas galėtų prisidėti tobulinant jūsų produktą. Pavyzdžiui, nesuprantu, kodėl restoranai nenaudoja taktikos, kai klientui, gaunančiam sąskaitą, kartu suteikiama ir galimybė iškart įvertinti maistą ir aptarnavimą. Bandymai kviesti klientus apsilankyti įmonės interneto puslapyje nurodant tai kvite, nėra veiksmingi. Kodėl aš turėčiau tai daryti? Aš ir taip neturiu laiko.
Kaip jau minėta, gauti atsiliepimus iš klientų labai svarbu. Juos reikia grupuoti ir panaudoti gerinant savo produktą. Jei tai padarysite, tapsite lyg interneto puslapis „Vikipedija“, kur kiekvienas vartotojas gali padėti kurti jūsų produktą.
Taigi kaip pasiekti, kad klientas tave rekomenduotų? Suteikite klientui daugiau, negu jis tikisi. Pagalvokite, kiek tikėtina, kad pirkėjas jus rekomenduos. Kurie klientai jūsų produktą dievina, o kurie – ne? Ką galėtumėte padaryti, kad daugiau klientų būtų visiškai patenkinti? Nuolat eksperimentuokite ir tai kartokite. Turėkite komandą, kuri tai darytų, arba paskirkite atsakingą žmogų, kuris ieškotų sprendimų, o ne tik įgyvendintų užduotis.
Ir pats paprasčiausias būdas – kalbėtis su klientais. Atlikite apklausas, jei klientas nepatenkintas. Kliento paklauskite trijų pagrindinių klausimų:
Visi žinome, kad išlieka stipriausi, bet stipriausi nereiškia didžiausių. Iš tiesų išlieka tie, kurie geriausiai prisitaiko prie aplinkos. Savo konkurentus ir net didžiąsias įmones aplenksite, jei mokysitės, eksperimentuosite ir išbandysite naujus dalykus greičiau negu jie.
Ekspertų įžvalgos sėkmingai verslo pradžiai – nuo idėjos išgryninimo iki rinkodaros patarimų.
Efektyvus verslo valdymas ir gerosios praktikos: operacijų ir procesų optimizavimas, komandos plėtra ir kt.
Rinkos dalyvių požiūris į klientų bazės plėtojimą, pažangų technologijų naudojimą, verslo modelio adaptavimą.
Savo interneto svetainėje mes naudojame slapukus ir dalijame juos į dvi kategorijas. Privalomieji slapukai yra būtini svetainės veikimui užtikrinti, ir yra automatiškai įdiegiami Jūsų įrenginyje, Jums pirmąkart apsilankius mūsų interneto svetainėje. Tam, kad suteiktume Jums geriausią galimą naršymo patirtį, o taip pat personalizuotą informaciją apie mūsų teikiamas paslaugas, mes taip pat naudojame neprivalomuosius slapukus – statistinius, funkcinius ir rinkodaros – slapukus. Jei nesutinkate su nebūtinųjų slapukų naudojimu, spustelėkite „Tik būtinieji slapukai“.
Daugiau informacijos rasite mūsų Slapukų politikoje.
Norėdami peržiūrėti ar pakeisti slapukų nustatymus, spustelėkite „Keisti nustatymus“.
Kartu su privalomaisiais slapukais, kurie yra būtini svetainės veikimui užtikrinti, taip pat naudojame statistinius, funkcinius ir rinkodaros slapukus. Šie slapukai ne tik padeda naudotojui lengviau naršyti interneto svetainėje, bet ir suteikia mums informacijos apie tai, kaip ji (interneto svetainė) yra naudojama.
Slapukas – tai nedidelis informacijos failas, susidedantis iš raidžių ir skaitmenų, kurie iš svetainės, kurioje apsilankote, išsiunčiami ir išsaugomi Jūsų įrenginyje, kurį naudojate naršymui. Slapukai veikia kaip techninė pagalba ir įvairiais būdais palengvina naudotojų naršymą svetainėje. Slapukai, naudojami mūsų interneto svetainėje, yra siunčiami SEB ir trečiųjų šalių, ir yra saugomi skirtingais būdais, priklausomai nuo slapuko tipo. Slapukų nustatymus galite valdyti žemiau. Daugiau informacijos rasite mūsų Slapukų politikoje.