Naujos prekės ar paslaugos pasiūlymas rinkai – daug analizės ir pasirengimo reikalaujantis procesas. Neskyrus pakankamai laiko rinkos analizei jūsų gali laukti didžiulis nusivylimas – investicijų praradimas ir verslo žlugimas. Verslo strategijos ir finansų klausimais įmones konsultuojančios bendrovės „Civitta“ partnerė Justė Pačkauskaitė vaizdo įraše dalijasi patarimais, kaip pasirengti diegiant rinkoje naują produktą.
Jei jūsų rinka auga 10 proc., tai jūs galbūt galite pasinaudoti tuo augimu neatimdami rinkos dalies iš jau veikiančių rinkoje dalyvių. Tai reiškia, kad pradėti verslą augančioje rinkoje yra lengviau: mažiau metate iššūkių konkurentams, todėl galbūt jie nuo jūsų mažiau ginsis. Jei rinka yra auganti, visi labiau atsipalaidavę ir galvoja, kad vietos užteks visiems.
Yra daugybė būdų, kaip jau veikiančiam verslui neužmigti ant laurų. Visiems suprantama, kad rinkos kinta, o jūsų klientai persikelia į internetą. Jei esate prekybininkai, pastebite, kad kinta būdai, kaip perka jūsų pirkėjai. Pavyzdžiui, jie pradeda pirkti prekes interneto platformoje „Amazon“. Kuo didesnis rinkos dalyvis esate, tuo daugiau jums kyla sunkumų nors šiek tiek susvyravus pardavimams.
Norint pristatyti naują produktą, reikia suprasti, kad kuo rinka labiau reguliuojama, tuo didesnė tikimybė, kad į ją patekti jums kainuos daugiau. Pavyzdžiui, jei dabar turėčiau mažą, nepriklausomą alaus daryklą, sunerimčiau, nes reguliavimas griežtinamas ir norima alaus vartojimą mažinti. Be to, ir demografinė situacija stebuklų nežada. Todėl prieš pradedant prekiauti reikia iš anksto pagalvoti apie visas tendencijas.
Analizuojant rinką taip pat svarbu atkreipti dėmesį į konkurentus.
Labai dažnai pradedantys verslininkai sako, kad klientams pasiūlys mažą kainą, tačiau dažnai tai yra pavojinga strategija: pradedančiam verslininkui pasiūlyti mažą kainą yra sunku. Kad tai galėtum padaryti, reikia kažko nedaryti, atsisakyti. Todėl vien siūlant mažą kainą pradėti verslą rinkoje nebus lengva.
Dar viena sritis, apie kurią turėtumėte pamąstyti, – unikalumas. Kalbėdama su naują produktą kuriančiais verslininkais dažnai išgirstu, kad jie sako, jog bus unikalūs. Tačiau tai yra pavojingas mąstymas dėl dviejų priežasčių.
Pirma, jei gaminame produktą, bet nėra jo paklausos, reikia susimąstyti, ar tą produktą bus lengva parduoti. Tikėtina, kad reikės investuoti nemažai pinigų, kad pirkėjas galėtų įsitikinti, ar jūsų produktas reikalingas.
Antra, didelė tikimybė, kad tą poreikį klientas jau kažkaip tenkina, todėl savo konkurentus turėtumėte vertinti išsamiau.
Kitas aspektas – vartotojai. Tai ypač svarbu dirbant pagal modelį verslas verslui. Prieš pradedant siūlyti prekę ar paslaugą gali būti nedrąsu klausti galimų klientų apie savo idėją, nes gali atrodyti, kad išsiduosi, ką ketini daryti. Vis dėlto labai dažnai ta baimė yra nepagrįsta. Verta iš anksto paklausti kliento, ar jis jūsų gaminį pirktų, kiek mokėtų. Tai palengvins jums gyvenimą ir padės suprasti, kaip jums seksis parduoti prekę.
Taip pat labai įdomu pakalbėti su konkurentų produktus naudojančiais klientais. Paklauskite jų, kaip jie vertina dabartinius sprendimus, ko jiems trūksta. Pokalbis su vartotojais jus išmokys bendravimo su klientu ir kartu padės suprasti, į ką atkreipti dėmesį, kad galėtumėte būti išskirtiniai.
Ekspertų įžvalgos sėkmingai verslo pradžiai – nuo idėjos išgryninimo iki rinkodaros patarimų.
Efektyvus verslo valdymas ir gerosios praktikos: operacijų ir procesų optimizavimas, komandos plėtra ir kt.
Rinkos dalyvių požiūris į klientų bazės plėtojimą, pažangų technologijų naudojimą, verslo modelio adaptavimą.
Savo interneto svetainėje mes naudojame slapukus ir dalijame juos į dvi kategorijas. Privalomieji slapukai yra būtini svetainės veikimui užtikrinti, ir yra automatiškai įdiegiami Jūsų įrenginyje, Jums pirmąkart apsilankius mūsų interneto svetainėje. Tam, kad suteiktume Jums geriausią galimą naršymo patirtį, o taip pat personalizuotą informaciją apie mūsų teikiamas paslaugas, mes taip pat naudojame neprivalomuosius slapukus – statistinius, funkcinius ir rinkodaros – slapukus. Jei nesutinkate su nebūtinųjų slapukų naudojimu, spustelėkite „Tik būtinieji slapukai“.
Daugiau informacijos rasite mūsų Slapukų politikoje.
Norėdami peržiūrėti ar pakeisti slapukų nustatymus, spustelėkite „Keisti nustatymus“.
Kartu su privalomaisiais slapukais, kurie yra būtini svetainės veikimui užtikrinti, taip pat naudojame statistinius, funkcinius ir rinkodaros slapukus. Šie slapukai ne tik padeda naudotojui lengviau naršyti interneto svetainėje, bet ir suteikia mums informacijos apie tai, kaip ji (interneto svetainė) yra naudojama.
Slapukas – tai nedidelis informacijos failas, susidedantis iš raidžių ir skaitmenų, kurie iš svetainės, kurioje apsilankote, išsiunčiami ir išsaugomi Jūsų įrenginyje, kurį naudojate naršymui. Slapukai veikia kaip techninė pagalba ir įvairiais būdais palengvina naudotojų naršymą svetainėje. Slapukai, naudojami mūsų interneto svetainėje, yra siunčiami SEB ir trečiųjų šalių, ir yra saugomi skirtingais būdais, priklausomai nuo slapuko tipo. Slapukų nustatymus galite valdyti žemiau. Daugiau informacijos rasite mūsų Slapukų politikoje.