Keisti kalbą:

Kaip parduoti savo prekę visame pasaulyje?

Visame pasaulyje jau atpažįstamos ir didelę dalį savo produkcijos į užsienio šalis eksportuojančios įmonės vykdomasis vadovas Vytautas Dobilas šiame vaizdo įraše patars, į ką atkreipti dėmesį kuriant verslą ir naujas prekes. Pašnekovas paaiškins, kodėl svarbu žinoti, kokie yra klientų poreikiai, ir pasidalins patirtimi, kaip ieškoti klientų ir partnerių užsienio šalyse.

Verslo augimui #Pardavimų skatinimas
  • Kokius pirmuosius žingsnius žengti parduodant prekę?
  • Kodėl svarbu neužsidaryti savame kieme ir kaip pasirinkti, į kokias užsienio rinkas žengti?
  • Kaip pasirinkti pardavimo kanalus?
  • Į ką atkreipti dėmesį renkantis užsienio partnerius?

Kokie buvo Jūsų pirmieji žingsniai parduodant produktą?

Labai priklauso nuo srities, bet aš galbūt galėčiau pasidalinti mūsų patirtimi. Mes, kaip jau minėjau, išbandėme minios finansavimo platformą. Iš esmės dar net nesukūrę produkto jį jau pardavinėjome. Pardavinėjome pačią idėją tokio produkto. Tai turbūt irgi geras pavyzdys, kuris yra pakankamai universalus ir kurį gali pritaikyti ir kiti verslai. O šiaip labai priklausytų nuo produkto ar paslaugos, kurią norim parduoti.

Manau, mums labiausiai pasiteisino tai, kad kurdami produktą jau žinojome, kad jį pristatysime ne tik Lietuvos rinkai. Taikėme, iš principo, į visą pasaulį. Mes matėm savo rinką „nuo... iki“. Nuo Kanados iki Naujosios Zelandijos. Ir tai pasiteisino, kad neužsidarėme savo kieme, bet gan greitai išplėtėm savo rinkas tiek Jungtinėse Amerikos Valstijose, tiek Vakarų Europoje, Azijos šalyse, Australijoje ir t. t.

Antras dalykas, manau, kas labai svarbu – stengiamės visada išgirsti savo klientus, ko jiems reikia. Tobulindami produktą galvojam ne apie tai, kad reikia pridėti produktui kažkokią naują funkciją, bet klausiam, ko klientams reikia. Klausiam potencialių klientų, kas juos stabdo nuo įsigijimo, kas turėtų būti išspręsta ir reaguodami būtent į tai, gerinam produktą.  

Trečias dalykas yra, manau, drąsa bandyti. Tai iš tikrųjų labai svarbu. Mums irgi ne viskas pasisekė iš karto. Padarėme ir klaidų. Bet būtent iš to išmokome savo pamokas ir tai leido priimti vėliau teisingus sprendimus.

Kaip nusprendėte, į kokias užsienio rinkas žengti?

Keletas dalykų. Vienas dalykas – kadangi siūlom „premium“ klasės produktą, turbūt vieną brangiausių savo kategorijoje, tai, be abejo, reikėjo įsivertinti perkamąją galią įvairių šalių. Kitas dalykas – rėmėmės oficialia informacija, kiek kuriose šalyse yra žvejų. Ne tiesiog žvejų, bet tų, kurie žvejoja pramogai, žvejoja dažniausiai vidaus vandenyse ir kuriems labiausiai tiktų mūsų produktas. O vėliau, kaip jau minėjau, labai neblogas rinkos tyrimas buvo ir mūsų minios finansavimo projektas. Vėliau atsiliepimai iš pačių žvejų, rinkos dalyvių, taip pat dalyvavimas parodose leido atrasti naujas kryptis.

Kokius pasirinkote pardavimo kanalus?

Pačioje pradžioje pardavinėjome elektroninės komercijos pagalba. Ir mūsų svetainė buvo pati kaip elektroninė parduotuvė, kur buvo galima įsigyti produktų. Taip buvo pirmaisiais veiklos metais, o vėliau mes išvystėme savo distributorių tinklą, turime parterius per 30 pasaulio šalių ir prekiaujam su jų pagalba garsiausiuose pasaulio parduotuvėse, pradedant „Amazon“, „Walmart“, „Apple Stores“, „Virgin Stores“ ir t. t.

Kas svarbiausia renkantis užsienio partnerius?

Skirtingose rinkose iš tikrųjų veikia skirtingi modeliai. Mūsų atveju labai sunku pasiūlyti vieną universalų receptą, nes turime labai skirtingas istorijas. Galbūt atkreipčiau dėmesį į tokį dalyką, kad renkantis užsienio partnerius yra svarbu ne tik jų dydis, žinomumas, bet labai svarbu ir jų pačių motyvacija. Motyvacija bendradarbiauti, atstovauti tavo produktą, pastangos, entuziazmas. Kartais būtent jis padeda kalnus nuversti kur kas labiau negu garsus prekės ženklas ar partnerio įmonės dydis.

Jūsų palinkėjimas kuriantiems verslą

Jaunam verslui palinkėčiau bėgant metams išlikti jaunam ta prasme, kad būti drąsiems, būti smalsiems, žingeidiems, būti greitiems ir nebijoti svajoti.

Kiekvienam Jūsų verslo etapui

1
 

  Verslo pradžiai  

Ekspertų įžvalgos sėkmingai verslo pradžiai – nuo idėjos išgryninimo iki rinkodaros patarimų. 

2
 

  Verslo vystymui  

Efektyvus verslo valdymas ir gerosios praktikos: operacijų ir procesų optimizavimas, komandos plėtra ir kt. 

3
 

  Verslo augimui  

Rinkos dalyvių požiūris į klientų bazės plėtojimą, pažangų technologijų naudojimą, verslo modelio adaptavimą. 

Pasitikėjimas savimi. Kiekvieno sėkmingo verslo pradžia

Pradėkite verslą su SEB

Sužinoti daugiau