Dažniausiai užduodami klausimai ir atsakymai apie SEB sprendimą supaprastinti savo teisinę struktūrą Baltijos šalyse
Kaip šis pokytis paveiks mūsų klientus?
Mes nekeisime savo klientų aptarnavimo būdų. Klientai nejaus, kad jų bankas pakeitė jurisdikciją, greičiau jaus, kad jų bankas tapo didesnis, stipresnis ir efektyvesnis.
Kokie bus pokyčio privalumai mūsų klientams?
Šis pokytis duos akivaizdžios naudos mūsų didiesiems verslo klientams, nes būsime geriau pasirengę patenkinti didėjantį ilgalaikių ir didelio masto finansavimo projektų skaičių Baltijos šalyse. Tai taip pat suteiks privalumų mūsų privatiems klientams, nes supaprastinta valdymo struktūra sutrumpins naujų produktų pateikimo į rinką laiką.
Ar klientų bazė bus sujungta? Ar visų šalių klientai taps vieno banko klientais?
Taip, teisiškai visi klientai taps vieno banko klientais, bet bus aptarnaujami atitinkamose šalyse.
Ar dėl naujos teisinės struktūros filiale saugomi indėliai bus mažiau apsaugoti?
Ne, priešingai. Mes esame SEB grupės dalis. Turėdami tokią pagrindinės būstinės/filialo struktūrą, galime greičiau paskirstyti pinigus nelaimės atveju vienoje šalyje, sumažindami riziką. Šiuo metu mokame indėlių draudimo įmokas atsižvelgiant į mūsų banke esančius draustinus indėlius. Tai nepasikeis ir ateityje. Indėlių grąžinimą visų pirma užtikrina SEB, o tada – tos šalies, kurioje yra įsteigtas bankas, Indėlių draudimo/garantijų fondas. SEB grupė turi Moody’s a3/A reitingą ir yra vienas stipriausių bankų Europoje, kurio kapitalo buferis viršija 300 bazinių punktų.
Klientų lėšų saugumo užtikrinimas yra aukščiausias kredito įstaigų – įskaitant SEB banką – veiklos prioritetas. Indėliai, laikomi Lietuvoje registruotuose bankuose, banko nemokumo atveju yra apdrausti valstybiniu indėlių ir investicijų draudimu iki 100 000 eurų vienam indėlininkui kiekvienoje kredito įstaigoje.
Kurio centrinio banko reguliavimo bus laikomasi?
ECB išliks pagrindine banko priežiūros institucija prudencinių reikalavimų (kapitalo pakankamumo, valdysenos reikalavimai) srityje. Daugelis sričių išliks reguliuojama vietinėje rinkoje, pvz., pinigų plovimo ir teroristų finansavimo prevencijos, rinkos elgesio ir vartotojų apsaugos reikalavimai.
Ar pagerės kapitalo kaina?
Mes finansuojame save per SEB grupės iždą Stokholme, tai nepasikeis. Mūsų kapitalo kaina yra labiau susieta su SEB grupės kapitalo kaina, nei su šalies kredito reitingais vietinėse Baltijos rinkose.
Kaip įgysime konkurencinį pranašumą ir įgyvendinsime savo augimo strategiją?
Bankų reguliacinė aplinka tapo tokia sudėtinga, kad konkurencinį pranašumą bankininkystėje galinčiais suteikti veiksniais tapo mastas, tvirtesnis finansinis balansas, skaitmenizacija ir atsparumas. Teisinės struktūros keitimas sustiprins visus šiuos dalykus.
Ar sprendimų priėmimas bus centralizuotas toje šalyje, kurioje bus pagrindinė būstinė?
Bus vienas teisinis sprendimų priėmimo organas, kuriame bus atstovai iš visų Baltijos šalių, ir viena Stebėtojų taryba. Su klientais susiję sprendimai bus priimami atsižvelgiant į suteiktus įgaliojimus juridiniame vienete. Kai kurie sprendimai bus tik vietiniai, kiti – centralizuoti. Sprendimai ir tikslai atspindės grupės nustatytą strategiją ir ambicijas. Tai nepasikeis.
Ar šis pokytis turės įtakos sprendimų priėmimo greičiui?
Taip, mes tikime, kad sprendimų priėmimas taps greitesnis, nes sprendimas bus priimtas tik vieną kartą, o ne tris ar keturis kartus.
Ar nerimaujate, kad klientai gali rinktis kitą banką, nes mes nebebūsime suvokiami kaip vietinis bankas?
Mūsų prekės ženklas ir veikla šalyje nesikeičia. Tai yra vidinis persitvarkymas, mes buvome ir tebesame SEB grupės dalis. Mes nekeisime klientų aptarnavimo būdų, ir klientai nepajus, kad jų bankas pakeitė jurisdikciją, jie pajus, kad jų bankas tampa didesnis, stipresnis ir efektyvesnis.
Ar tapimas filialu reiškia, kad susijungsite su SEB Global Services?
Ne, mes nesusijungsime su SEB Global Services, nes jie aptarnauja kitus SEB padalinius. Baltijos šalių tarnyba ir Global Services toliau bus atskiros organizacijos Latvijoje ir Lietuvoje.